Az év első 9 hónapjában 76 millió eurós (jelen árfolyamon 23,7 milliárd forintos) bevételt ért el az RTL Magyarország az RTL Group jelentése szerint, ez ötmillió euróval (1,56 milliárd forint) múlta felül az egy évvel korábbit. A magyar leányvállalat EBITDA eredménye a duplájára nőtt. Az RTL Group beszámolójában megjegyzik, hogy csökkent a különbség a 18-49 éves korosztályban, főműsoridőben elért share-t vizsgálva az RTL Magyarország és a nagy rivális TV2 Csoport között.
Az RTL Group jelentése szerint a magyar televíziós hirdetési piac nettó árakon számolva az év első 9 hónapjában 0,4 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A jelentés megjegyzi, hogy az RTL Magyarország bevételének bővülésében főszerepet játszott, hogy 2016 nyara óta terjesztési díjat szedhetnek az RTL Klub után.
A beszámoló szerint az RTL Magyarország EBITDA eredménye megduplázódott, míg 2016 első 3 negyedévében 10 millió euró volt, addig idén a január-szeptemberi időszakban elérte a 20 millió eurót. A jelentős változásban a magasabb bevétel mellett a reklámadó változás egyszeri hatása is szerepet játszott.
Az RTL magyarországi csatornaportfóliója a 18-49 éves korcsoportban főműsoridőben átlagosan 31,3 százalékos közönség részesedést tudott felmutatni az első kilenc hónapban, ez 2,5 százalékponttal marad el a 2016 hasonló időszakában elért eredménytől. Az RTL csatornái 10,7 százalékponttal nagyobb átlagos share-t tudtak elérni főműsoridőben a 18-49 évesek között, mint a legnagyobb rivális, TV2 Csoport adói, ugyanakkor a jelentés megjegyzi azt is, hogy 2016 első 9 hónapjában 17,7 százalékpont volt a különbség.
A főcsatorna, az RTL Klub átlagosan 16,3 százalékos share-t tudott felmutatni a január-szeptemberi időszakban a 18-49 éves korosztályban, főműsoridőben, egy évvel korábban 18,3 százalék volt ez az érték. Előnye azonban így is jelentős a fő rivális TV2-vel szemben, ami idén az első 9 hónapban 9,7 százalékos átlagos részesedést tudott elérni a vizsgált célcsoportban főműsoridőben, míg 2016 hasonló időszakában 10 százalékosat.
Az anyavállalat, az RTL Group az év első 9 hónapjában 4,350 milliárd eurós bevételt ért el, ez 2,8 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. A társaság nettó eredménye 434 millió euró volt, ami 2 százalékkal maradt el a 2016 első 3 negyedévében elért nyereségtől.
- Hirdetés -
Több mint 1,5 milliárdot erősödött az RTL
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -