Csekély a bepanaszolt reklámok száma az Európában közzétett reklámok számához képest, de a 65 ezer panasz (amelynek 39 százaléka bizonyult jogosnak) nem kevés munkát ad az európai önszabályozó szervezeteknek, akik a megelőzés érdekében mintegy 160 ezer reklámot vizsgáltak meg előzetesen.
2016-ban 32 ezer reklámmal kapcsolatban 65 ezer panaszt kezelt a 27 európai önszabályozó szervezet az Európai Önszabályozó Szervezetek Szövetsége (EASA) által készített összefoglaló szerint. Az adatok elemzése érdekes trendekre világít rá. A civil szervezetek által szervezett panaszok miatt 22%-kal emelkedett a panaszok száma. További bővülés várható ezen a téren, hiszen a hollandoknál idén októberben negyvenezer panaszt (petíciót) szerveztek egy kampányra. Természetesen a fogyasztó szava soha nem lebecsülendő, az ilyen mértékű szervezettség azonban új feladatok elé állítja az önszabályozó szervezeteket, akik ugyanis gyorsaságukról – is – híresek. A panaszok 91%-át két hónapon, ezen belül pedig 77%-át egy hónapon belül lezárták.
A panaszok fő tárgya – bár folyamatosan csökkenő arányban – továbbra is a megtévesztés, a közízlés szempontja azonban folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. Ezek 45%-ában a gyermekek számára nem megfelelő tartalom volt a fő ok, 24%-ában pedig a nemi szerepek megjelenésének módját kifogásolták.
Tízből négy esetben adtak igazat a panaszosoknak, és került sor a reklámok módosítására vagy visszavonására.
A trendek ismerete a fogyasztói vélemények és panaszok szempontjából is fontos, hiszen a globalizáció itt is érezteti hatását, sem a kampányok, sem a fogyasztók nem állnak meg az országhatárnál. Az a tény, hogy a tíz legtöbbet bepanaszolt reklám közül nyolcban merült fel a gender kérdése, már önmagában is sokat elárul. Ugyanakkor viszont a top tíz panaszból 5 esetben adtak igazat a panaszosoknak – fogalmazott Fazeka Ildikó. Az egyes reklámokkal kapcsolatos közhangulat jelzésértékű ugyan, de a kódexnek, és a társadalmi normáknak való megfelelést objektíven kell megítélni, egyetlen panasz esetében is ugyanúgy eljárunk, ha kell – tette hozzá Fazekas.
- Hirdetés -
Így állunk a reklámokkal
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Komolyabban veszik a cégek a generációváltást
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...
A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett
A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc
A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál
Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
Megújult a Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now
Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén
Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -