Hallgatott a kritikákra a világ legnagyobb reklámfesztiválját, a Cannes Lions-t szervező Ascential és a jövő évtől jelentős változásokat vezetnek be az eseményen. Többek között olcsóbb lesz a részvételi díj, átalakítják az elismerések rendszerét és jóval rövidebb lesz a rendezvény. A 2018-as Cannes Lions-t kihagyó Publicis jelezte, hogy 2019-től a változások miatt visszatérnek.
Túl drága, túl hosszú, nehezen áttekinthető – többek között ilyen kritikákkal illették a szakmabeliek a Cannes Lions-t, ami évről-évre tízezreket vonz a mediterrán városba és óriási üzletet is jelent. A szervezők ugyan eddig nem nagyon foglalkoztak ezekkel a kritikákkal, azonban a jelek szerint idén már átlépett egy szintet a tiltakozás mértéke, így mélyreható változásokról döntöttek. A nagy átalakításban valószínűleg az is szerepet játszott, hogy az egyik legnagyobb ügynökségi csoport, a Publicis már bejelentette, hogy a 2018-as reklámfesztivált kihagyja, és a WPP Group is erősen szorgalmazta a reformokat.
A Cannes Lions tulajdonosa, az Ascential most bejelentette, hogy miben változtatnak 2018-ban, és a meglehetősen hosszú, és valóban komoly átalakítást jelentő lista a jelek szerint igen kedvező fogadtatásra talált. A Publicis ugyanis már jelezte, hogy 2019-től visszatérnek, igaz az erről beszámoló Adweek összeállításában azt is megjegyezte, hogy az ügynökség is részt vett a reformok kidolgozásában.
A legnagyobb változások között lesz, hogy jóval rövidebb ideig tart majd az esemény. Az elmúlt években rendszerint 8 napos volt, azonban 2018-ban június 18-22. között rendezik meg, vagyis öt napig tart majd. Ezzel párhuzamosan számottevő mértékben csökken a teljes rendezvényen való részvételre jogosító díj, 900 euróval.
A reform elérte a díjazási rendszert is, három Lions kategória – Cyber, Integrated, Promo&Activation – megszűnik, helyettük viszont 5 újat vezetnek majd be. A pontozási rendszert úgy alakítják át, hogy egy Lion elismerés elnyerése még nagyobb hangsúlyt kapjon a shorlistre kerüléshez képest.
Bár a fesztivált közvetlenül nem érinti, a résztvevők számára annál fontosabb lehet, hogy a szervezők egyeztettek Cannes város vezetésével is, így további költségmegtakarításra lehet számítani. A szállodai szobaárak nem emelkednek, valamint több mint 50 étteremben fixáras – 20 és 30 euróba kerülő – menük lesznek elérhetők.
Arról, hogy milyen további változások lesznek, illetve hogyan alakul az elismerések listája itt olvashatnak bővebben.
- Hirdetés -
Felforgatják a Cannes Lions-t
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -