Nem született meglepetés a hazai X-Faktor döntőjében a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján, hiszen már hetek óta jól lehetett látni, hogy melyik három versenyző a legkedveltebb a rajongók körében, legalábbis ami a közösségi médiát illeti. Ráadásul pár hete Ricco és Claudia (23 ezer) párosa letaszította az első helyről Serena Rigaccit (21,3 ezer), így a verseny sorrendje már korábban borítékolható volt.
Bradács András, a Front Page Communications közösségi média szakértője szerint mindez jól mutatja a Facebook közösségformáló erejét, amit mindenkinek érdemes kihasználnia, aki brandet épít. A most megszerzett hírnév ráadásul egy jól felépített közösségi média háttérrel már középtávon kifizetődő lehet, amikor az énekeseknek le kell aratniuk a babérokat, növelniük kell dalaik letöltési számait, és meg kell tölteniük a koncerthelyszíneket. Az X-Faktor szombati fináléja után kijelenthetjük, hogy a Facebook-rajongószámok változása alapján nagy eséllyel meg lehetett jósolni a verseny döntőjének alakulását.
Az adatokat elemezve kiderül az is, hogy a hetedik évad szereplőinek nem feltétlen Facebook-bejegyzéseik gyakoriságához mérten alakult követőbázisuk nagysága. Míg a Facebook-toplistákon korábban ötödik Erdős Viola (4,1 ezer) Facebookon és Instagramon is aktív felhasználónak bizonyult, addig a végül harmadik helyezett Gulyás Roland (7,8 ezer) viszonylag ritkán és rendszertelenül posztolt hivatalos rajongói oldalára.
Az adatok alapján az X-Faktor hetedik szériájának győztes párosa, Ricco és Claudia 23 ezer kedvelővel rendelkezik, ezzel már most közel jár a 2013-as győztes, Danics Dóra jelenlegi követőbázisához (26,4 ezer). A tavalyi nyertes Opitz Barbara (53,7 ezer) például 31 ezer követővel rendelkezett, amikor megnyerte a hatodik évadot, kérdés, hogy Ricco és Claudia párosa egy évvel a mostani győzelme után hol fog állni ehhez képest.
Még az is lehet, hogy lekörözik a többi széria győzteseit, így a 2014-es nyertes, Tóth Andi rajongótáborát (75 ezer) vagy Oláh Gergő kedvelőit (85,4 ezer). Ahhoz viszont még sokat kell gyűjteniük, hogy behozzák a 2011-es nyertes Kocsis Tibort (127,4 ezer) vagy az első évad győztesét, Vastag Csabát (303,4 ezer). Bradács András szerint azonban nem biztos, hogy a mostani győztesnek lesz a legnagyobb rajongótábora hosszú távon, hiszen a Facebook-sztárság nem csak a helyezéstől és az énektudástól függ. Lényeges, hogy az adott szereplő miként mozog a közösségi médiában, és mennyire tudja felvenni az odavaló ritmust, szerethető stílust.
- Hirdetés -
X-Faktor: a Facebookon is Ricco és Claudia nyert
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -