- Hirdetés -

Reklámért ingyen wifit ad a magyar startup

|

- Hirdetés -

A fesztiválokat, az éttermeket és a kávézókat, később pedig akár a tömegközlekedési eszközöket és taxikat is meghódítaná a reklámokért cserébe ingyen WiFi elérést biztosító megoldásával a PushAir. A magyar startup fejlesztése idén nyáron a legnagyobb hazai szabadtéri fesztiválokon már bizonyított, több tízezer fesztiválozó ingyenes netezését tette lehetővé többek között a Szigeten, a VOLT Fesztiválon, az EFOTT-on és a Strand Fesztiválon is.
A hardver és a szoftver, valamint az üzleti modell tekintetében is teljesen magyar fejlesztés voltaképpen egy virtuális reklámtábla és a HoReCa (szállodák, éttermek, kávéházak) szektor vendégei részére minél teljesebb vásárlói élményt nyújtó szupergyors ingyenes WiFi-szolgáltatás ötvözete. Az ipari routerek technológiai megoldásait követő berendezés a szélessávú internetelérésért cserébe kikerülhetetlenül juttatja el a megrendelő reklám- és marketingüzeneteit a felhasználók mobileszközeire.
A PushAir által biztosított szolgáltatásokkal a marketingszolgáltatás megrendelői és a folyamatos internetelérést igénylő fesztivállátogatók először a Szigeten, a VOLT Fesztiválon, az EFOTT-on és a Strand Fesztiválon találkozhattak, de a PushAir biztosította az ingyenes WiFi elérést a siófoki Plázson is. A berendezések összesen 73 fesztiválnapon keresztül, mintegy 22 ezer fesztiválozó számára biztosították folyamatosan a szélessávú kapcsolatot a világhálóval. A szolgáltatás marketingmegoldása három nagy partner számára biztosította üzeneteik eljuttatását a WiFi használókhoz.
„Az általunk fejlesztett eszköz egy szolgáltatófüggetlen ipari router lehetőségein alapuló virtuális reklámtábla, amely a reklámfogyasztásért cserébe ingyenes, szélessávú WiFi-elérést biztosít a felhasználóknak. Egy olyan marketingmegoldás, amelynek révén a káposzta is megmarad, de a kecske is jóllakik, hiszen az üzenetek biztosan megjelennek a felhasználók mobileszközein, miközben ők sem érzik terhesnek a reklámfogyasztást, hiszen cserébe számukra értékes szolgáltatást kapnak” – emeli ki a PushAir megoldásának legfontosabb előnyeit Bicsérdy Gergő, a PushAirt fejlesztő New Form Media Kft. ügyvezetője.
A PushAir eszköz fejlesztése csaknem egy évet vett igénybe. Kihívást jelentett, hogy miként biztosítható egyszerre akár 180-200 felhasználó számára minőségi, villámgyors internetelérés akár 50 méteres vevőkörzetben is. A megoldást a legújabb fejlesztésű, MIMO technológián alapuló lapkakészlet jelentette, amely rendkívül gyorsan képes leosztani a felhasználók számára az adatcsomagokat, és egyszerre akár 16 külön WiFi hálózat emulálását is biztosítani tudja. A hardver kiépítésével párhuzamosan a vezérlő szoftverek szerver- és kliensoldali fejlesztését is magyar szakemberek végezték, és végzik folyamatosan, miközben az adatbiztonságra is kiemelt figyelmet fordítanak.
„Egy sokoldalú, teljesen szabadon alakítható felülettel rendelkező eszközt hoztunk létre. A szélessávú internet biztosítása mellett fontos szempont volt, hogy az üzenetek megjelenésének időtartama, gyakorisága és megjelenési formája is szabadon alakítható legyen. Mivel egy reklámeszközről is beszélünk, fontos volt, hogy akár valós időben is tudjunk adatokat szolgáltatni a partnereknek az eszközök kihasználtságáról, de akár a felhasználási paramétereket – például a jelszóvédettséget – is azonnal módosítani lehessen a központi felületen keresztül” – mondta Bicsérdy Gergő, aki hozzátette, hogy jelenleg három különféle konfigurációban érhetők el a berendezések.
A közeljövő fejlesztéseiről szólva az ügyvezető kiemelte, mivel az eszköz hálózatra kötve és belső akkumulátorok révén is működtethető, jelenleg azon dolgoznak, hogy a PushAir közlekedési eszközökre – például taxikban vagy buszokon – telepíthető változatát is elkészítsék. „Ebben is nagy lehetőséget látunk, hiszen a fővárosban a lakosok fele rendszeresen használja a tömegközlekedést. A távlati terveink között egyébként egyfajta sharing economy modell megvalósítása is szerepel, ahol a kihasználatlan idősávokban akár magánszemélyek is megoszthatják majd az internetkapcsolatukat másokkal, amiért cserébe általuk más hálózatához csatlakozva leinternetezhető perceket kapnak.”
A magyar startup intenzív terjeszkedésre készül 2018-ban. „Hisszük, hogy a PushAir vonzó megoldás a vendégélmény javítására a HoReCa-szektorban, ahol egyszerre nyújt szolgáltatást és tölt be reklámhordozó szerepet. A jövő év végéig közel 500 eszközt szeretnénk boltokban, kávézókban és éttermekben elhelyezni. Emellett meg akarunk jelenni a nagyobb budapesti és vidéki bevásárlóközpontokban is. Távlati terveink között szerepel, hogy társasházak és lakóközösségek számára is vonzóvá tegyük a PushAirt, hiszen ezzel jelentősen csökkenhet a WiFi-szennyezés, javítható az életminőség, miközben számtalan smart home funkció kiszolgálására is alkalmas a technológia. Reményeink szerint a jövő évben akár egy ilyen jellegű pilotprojektet is el tudunk majd indítani, ha ehhez megtaláljuk a kellően nyitott partnereket” – vázolta a technológiában rejlő lehetőségeket és jövőbeni terveiket Bicsérdy Gergő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA