Szokatlanul őszinte reklámvideóval készült a Randivonal.hu a társkeresésben főszezonnak számító januárra.
A reklámokban megszokhattuk, hogy a hirdetők leegyszerűsítik az eladni kívánt terméket és úgy mutatják be annak hatását, mintha mindenkinek és mindenkor azonnali megoldást biztosítana. Ez a gyakorlat különösen igaz volt az online társkeresők reklámjaira, amik a magány elleni biztos és gyors megoldásként mutatták be magukat. Egyszerűbb termékeknél ez a megközelítés indokolt lehet, de olyan komplex emberi problémák megoldására vállalkozó szolgáltatások esetében, mint az online társkeresők világa, ez eddig meglehetősen lebutított kommunikációt eredményezett.
Olyan szlogenekkel, mint az „egy kattintásra szerelem”, vagy „nálunk megtalálod a párod” nyilván lehet a növelni a társkeresők táborát, de ezzel a leegyszerűsített kommunikációs panellel szakított most hazánkban először a Randivonal.hu és igyekezett bemutatni annak a folyamatnak az emberi oldalát, ami a teljes letargiától végül a társkereséshez vezet – derül ki a társkereső oldal közleményéből.
Az online társkeresés főszezonja minden évben a januári hónap, amikor az ünnepek után a szakítások száma is megugrik, valamint az újévnek sokan azzal a fogadalommal vágnak neki, hogy végre megtalálják a párjukat. Idén januárban a Randivonal egy merőben új szemléletű, feltűnően őszinte reklámszpottal jelentkezett, mely párhuzamosan fut a televízióban és a YouTube-on. Utóbbin néhány nap alatt 50 ezres nézettséget produkáló szpot máris pozitív hullámokat gerjeszt a közösségi médiában.
„Nincs fontosabb út a boldogsághoz, mint megtalálnunk a párunkat, átélni a szerelmet. Ez minden ember vágya és az online társkeresőknek éppen ezért óriási a felelősségük. A legtöbb csalódás oka az, hogy olyanok is belevágnak a társkeresésbe, akik még nincsenek készen egy új kapcsolatra. Ezzel újabb csalódást élnek át, és egyre mélyebbre kerülnek a letargikus spirálban. Úgy gondoltuk, hogy felelős hirdetőként egy olyan reklámszpotot készítünk, ami azokhoz szól, akik már meggyászolták az előző kapcsolatukat, valóban készek arra, hogy ismerkedjenek. A filmben ezt az önismereti folyamatot mutatjuk be” – nyilatkozta Móczár Rudolf, a Randivonal marketingigazgatója.
Bár a reklámszpot nem egy amatőr szereplő valódi történetét meséli el, az alkotók igyekeztek minél inkább feloldani a valóság és a fikció közti átmenetet. A forgatás 2017 tavaszán kezdődött és fél éven át tartott. A tizenöt különböző jelenet – hétköznapi szituációkkal, valódi helyszíneken – szakértők által tipizált élményeken keresztül mutatja be a szakítástól a gyász végéig egy szingli lány életét. Bánat és öröm, az elengedés és újrakezdés pillanatait sűríti össze a szpot 30 másodpercbe (a Youtube-ra készült verzióban szűk másfél percbe).
„A koncepció ereje a történet hitelességében van, ezért olyan arcot kerestünk a filmhez, akit nem láthattunk még egyetlen márkával kapcsolatban sem, valódi „szomszéd lány”- érzetet kelt a nézőben, és releváns emlékekből képes építkezni a karakter megformálásakor. A képi világ, a zene, a narráció, mind-mind a felvázolt élethelyzet elmélyült befogadását segíti” – ismertette a projekt alakulását Tóth Tibor, a filmet gyártó Effektív-Art Reklámügynökség kreatívigazgatója, aki a szpot rendezője is volt egyben. „Ügyfelünk nagyfokú kreatív szabadságot adott, aminek nagyon örültünk. Úgy érzem, hogy a témához elengedhetetlen őszinte hangvétel ezzel tudott igazán kiteljesedni” – tette hozzá Bősze Balázs, a gyártásért felelős account director.
A készítők annyira komolyan gondolják, hogy a párkeresés előszobájáról, a kapcsolati gyászról beszélni kell, hogy Almási Kitti új könyvét is aktív együttműködő partnerként segítik. A Lezárás, elengedés, újrakezdés című könyvben Almási Kitti pontosan azt fogalmazza meg, amire a reklámszpot is épült. Először magunkkal kell foglalkoznunk, megtalálunk az erőt és a harmóniát, és csak utána van esélyünk új partnert találni.
A Randivonal.hu márkához kapcsolódó médiaügynökségi feladatokat a BellaCom Marketingkommunikációs Kft. látja el. Az új szpothoz erős – 1.000 GRP súlyú – televíziós hirdetési kampány kapcsolódik, a filmmel az RTL Klub, valamint az R-Time Red csomag csatornáin találkozhatunk.