A vállalkozások többsége a meglévő munkaerő megtartása, valamint a tehetségek bevonzása miatt tartja fontosnak a munkáltató márkaépítést – derül ki az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói által készített felmérésből. A cégek több mint felénél már most aktívan foglalkoznak a kérdéssel, a legnagyobb kihívást a megfelelő anyagi erőforrások előteremtése jelenti.
A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53 százaléka foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel – derül ki a kutatásból. Ahol még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak a cégeknek 62%-a egy éven belül, 24%-a két éven belül tervezi, hogy rálép erre az útra, és csak 14%-a nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.
Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét. A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerő megtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.
Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 40 %-nál a HR, 36%-nál a HR és a kommunikáció együtt, 16%-nál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 %-nál a marketing vagy a CEO felelős érte.
A leghasznosabb kommunikációs csatornák, programok értékelésénél – az Employer Branding kapcsán – a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%). A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során. A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.
Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.
A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép – és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt foglalkoztat. A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre.
Az Employer Branding Award a példaértékű munkáltatói márkaépítést díjazza immár harmadik éve. A díjátadó 2018 tavaszán várható.