- Hirdetés -

Így videóznak a magyar cégek

|

Nemzetközi vonatkozásban már nincs olyan kommunikációs stratégia, ahol a videós tartalomgyártás ne kapna kiemelt szerepet. A Wyzowl legfrissebb kutatása rámutat, a vállalatok 85%-a szán komoly szerepet a videó marketingnek. Ennek oka, hogy kétharmaduk az előző évi ROI alapján tapasztalta a megtérülést.

Ezt a trendet szolgálja ki valamennyi social media felület is: megjelent a videó borító, a mozgó hirdetés, az élőbejelentkezés, nem beszélve a VR/AR és 360 fokos videókról. A magyar vállalatok esetében viszont nem tapasztalható, hogy ennyire erősen a videó felé húznának. Lássuk három filmes szakember véleményét, hogy milyen magyar vállalati videós trendekre számíthatunk 2018-ban.

Employer branding

“A vállalatok felismerték a videó szerepét a munkáltatói márkaépítésben, van olyan ügyfelünk, akinek évente nagyjából 30 filmet készítünk belső kommunikációs célra” – mondta el Botos István, a Greenroom agency directora.

Erdélyi Dániel rendezőnek is hasonlóak a tapasztalatai „a legutolsó céges felkérés, amit kaptam, az egy vállalati belső oktató film készítése volt, ami az ügyfélszolgálati munkatársak kommunikációs fejlesztését célozta. Úgy gondolom, hogy nagyon hatékonyan támogatja a belső oktatásokat vagy adott esetben váltja ki az oktatást, egy erre a célra készített videó, amit bármikor megnézhetnek, ismételhetnek a kollégák.”

Hajnal Péter, a GLIX Fotóügynökség egyik alapító-ügyvezetője is az employer brandinget látja az egyik legerősebb vállalati trendnek, hiszen hatékonyabban lehet átadni az információkat videó segítségével, de a vállalati belső image erősítésére is kiváló eszköznek tartja. “Sok felkérést kapunk csapatépítések, belső rendezvények felvételére, az elkészült anyagban pedig megjelennek azok a vállalati értékek, amiket szeretne a vezetőség, hogy a munkatársak is magukénak érezzenek.”

Természetességre való törekvés

A 2018-as trendeket vizsgálva Botos István és Hajnal Péter is azon a véleményen vannak, hogy a vállalatok szeretnének egyre közelebb kerülni a fogyasztókhoz, ezért igyekeznek minél természetesebb, valósabb világot közvetíteni a TVC filmek, videós tartalmak során.

„Képi világban megyünk a természetes, a hétköznapi, az általános napi fényelés felé, nem a nagyon bevilágított, mesterséges kompozíciók a jellemzőek.” – egészítette ki Botos. Erdélyi Dániel viszont azon a véleményen van, hogy a vállalati filmek mindig egy idealizált világot fognak képviselni, hiszen mindig tiszta utcát, vagy épp csillogó ablakot látunk a felvételeken, ami a valóságban nem feltétlenül vannak így. De azzal valamennyien egyetértettek, hogy a mozgóképes tartalmak azok, amelyek a leghatékonyabban érik el a fogyasztókat, miközben hatnak az érzelmekre és gyorsan adják át azokat az üzeneteket, amit szeretnének eljuttatni.

A fenntarthatóság kezd megjelenni a forgatások alatt is, de Botos István szerint egy attitűdváltásra van szükség a filmgyártók részéről. „„Erősen jelen van a slice of life (átlagos életképek) megközelítés, amelynek professzionális kivitelezése akár egy TVC hossz esetén is rengeteg jelenetet, helyszínt, szereplőt igényelhet. Koncepció függvényében, ha nincs az adott jelenetnek, jeleneteknek kiemelt célja, vagy speciális igénye, akkor a fenntarthatóság érdekében érdemes stock használatában gondolkodni. Úgy gondolom, hogy át kell alakítani a gyártási felfogást, hogy ne pazaroljuk az erőforrásainkat 1-1 jelenet kedvéért.”

Ez a felfogás a hollowoodi nagyfilmeknél is megjelenik – egészíti ki Hajnal Péter. A fenntarthatóságot erősíti és lendíti előre a stock tartalmak használata, hiszen a forgatás szervezésével kapcsolatos valamennyi energiát megspórolhatjuk. Természetesen kompromisszumus megoldás, hiszen feladjuk az egyediséget, de ha a cél az információátadás és nem a művészi megvalósítás, akkor a film stílusába illeszkedő jelenetekkel valóban minőségi produktumot kaphatunk.

Stock jelenetek

Mindhárom szakember egyetértett abban, hogy az elmúlt években magas minőségi növekedés tapasztalható a stock videós anyagok piacán. De felmerül a kérdés, hogy az ügyfelek mit szólnak a használatához. A Greenroom-osok ha a helyzet megkívánja, használnak stock felvételt, de csakis az ügyfél beleegyezésével, mert számukra a transzparens együttműködés az első. Botos István tapasztalata, hogy az ügyfelek nem ódzkodnak attól, hogy a felvett anyagokat kiegészítsék egy-egy stock felvétellel, ha az a végeredmény szempontjából jól mutat és egy speciális jelenettel még hatásosabbá tudják tenni a filmet.

Erdélyi Dániel is egyetértett, habár még nem használt stock videót. „Valóban hasznos lehet, ha egy egyszerű példára gondolunk, hogy egy komplett stábot kell hetekre egy szobába zárni, hogy felvegyék, ahogy kinyílik egy virág.”

„Hasonlóak a tapasztalataim, hogy ha csak a GLIX-en fellelhető stock és after effects anyagokat nézem, hogy ezek a jelenetek egy film kiegészítésére törekszenek, színesíteni és erősíteni tudják a kommunikációs üzeneteket. Rengeteg olyan speciális tartalom, vagy magas költségvetésű vágókép van, mint például egy budapesti drónfelvétel, amelynek felvétele akár a film egész költségvetését felemésztené.”– tette hozzá Hajnal Péter.

TV vs social media

Erdélyi Dániel rávilágít, hogy a televíziós megjelenések helyett a hangsúly áttolódik a közösségi média irányába, ami lehetővé teszi, hogy kisebb cégek, kisebb költségvetéssel, hatékonyan el tudják érni a célcsoportjukat.

Botos István tapasztalata, hogy a social media felületekre is egyre több mozgóképes anyag készül. Esetükben túlnyomó részt animációs filmek, de a stock adatbázisok növekedése, minőségi javulása új lehetőségeket nyit meg.

Hajnal Péter szerint a lehetőség minden cég számára, adott a kérdés, hogyan élnek vele. “Nem rég tanulmányoztam a Wyzowl 2018-ra vonatkozó videó marketing kutatását. Abból kiderül, hogy a felhasználók 72%-a szívesebben néz meg egy termékbemutató videót, mint olvassa el a használati útmutatót.”

Mindhárom szakember egyetértett abban, hogy a magyar vállalatok most kezdik felfedezni a videós marketingben rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, így az idei év várhatóan a vállalati videós tartalomgyártás fellendülésének éve lesz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...