- Hirdetés -

Printpiaci sikersztorik: erős márka és minőségi tartalom kell

|

Úgy tűnik, hogy nemcsak a televíziózás világában igaz, hogy a „tartalom a király”, hanem a lappiac esetében is. A példányszámukat stabilan tartó, vagy akár növelni is tudó sajtótermékeknél ugyanis az erős márka mellett többnyire a minőségi tartalmat említik mint a sikerük legfőbb titkát.

Kevés nehezebb dolog van manapság, mint az, hogy egy lap legalább nagyjából szinten tartsa az értékesített példányszámát. A printmédiának egyszerre kell megküzdenie a fiatalok megváltozott médiafogyasztási szokásaival, minden korosztályt illetően az internetes tartalmak által jelentett konkurenciával vagy éppen az árushelyek körének szűkülésével. Ebben a környezetben könnyen lefelé tartó spirálba kerülhet egyes sajtótermékek értékesített példányszáma. Pont ezért nagy szó, hogy akadnak olyanok, amelyek dacolnak a fentiekkel, és legalább őrizni, vagy akár növelni is tudják az eladott példányszámukat. Ezek közül az üdítő példák közül gyűjtött össze néhányat a Marketing&Media magazin.

A Central Médiacsoport lapjai közül egyértelműen kiemelkedik a Nők Lapja. Ez nemcsak arra vonatkozik, hogy ez a legmagasabb példányszámban értékesített hazai sajtótermék, hanem az eladásai stabilitására is. Az elmúlt egy évben fixen a 209-212 ezer példányos szinten mozgott a hetilap értékesítése. A többi Nők Lapja-márkanevet viselő termékük közül enyhén növekvő trendet mutatnak a Nők Lapja Konyha eladásai is, amelyből a tavalyi utolsó negyedévben átlagosan 52 ezer példányt vásároltak az olvasók. A Central kisebb példányszámú lapjai között is találni olyanokat, amelyek szépen teljesítettek az elmúlt időszakban. Idesorolható az Autó Magazin, amelynek az eladásai egy szűk sávban, a 7-8 ezres szinten mozognak. S mindehhez azért hozzá kell tenni, hogy egy viszonylag drága, közel ezerforintos magazinról van szó. A Kismama példányszáma 2017 utolsó negyedévében elérte az 5611-et, ami a korábbi év azonos időszakához és a harmadik negyedévhez képest is egyértelmű növekedést mutat. Mindezek mellett a Wellnessnek is nőttek az eladásai.

Vékási Andrea, a kiadó megbízott magazinüzletág-igazgatójának, illetve portfólióigazgatójának elmondása szerint ezeknél a lapoknál nem történt a közelmúltban nagy változás, egyszerűen folytatták azt a gyakorlatot, amit a korábbi években is alkalmaztak. „Az erős márkáink még tovább erősödtek, ez pedig annak köszönhető, hogy a kiadó folyamatosan invesztál a minőségi tartalomba, nem ront, hanem ahol lehet, javít a papírminőségen és nem csökkenti a marketing-költségvetést. A fogyasztók pedig ezt értékelik” – mondja Vékási Andrea. A szakember szerint a lapok sikeréhez az is hozzájárul, hogy ezek a márkák nem pusztán egy-egy magazint jelentenek, hanem különböző tematikájú különszámok, rendezvények és könyvek kapcsán is felbukkannak. „Egy márkával az olvasó több platformon is találkozhat, az azonos márkájú termékek pedig – ha jól vannak felépítve, akkor – egymást erősítik” – tette hozzá Vékási Andrea.

A kuponos akciókat kimaxoló két magazin, a Glamour és a Joy egyaránt jól teljesít. A két lap értékesítésén erősen érződik a tavaszi és az őszi Glamour- és Joy-napok példányszámnövelő hatása. Náluk ezért leginkább a korábbi év azonos időszakával érdemes összevetni az adatokat. Ez alapján 2016 és 2017 utolsó negyedéve között a Glamour értékesített példányszáma 73 ezerről 79 ezerre nőtt, a Joy esetében pedig 68 ezerről 71 ezerre emelkedett a negyedéves átlag. „Fontos szerepet játszanak a Joy-napok is a márka sikerességében, de a stabilitásunk igazi erejét az adja, hogy a médiavállalatunk folyamatosan növeli a márka ismertségét minden platformján” – monda Salamon Brigitta, a Marquard Media marketing- és PR-igazgatója. A magazin tartalmát folyamatosan fejlesztik, megújítják a vizualitását is. Mindez pedig kiegészül a digitális tartalmi fejlesztésekkel, valamint a márkaépítő eseményekkel. „Ilyen például a Joy Prix de Beauté, amely immár közel húsz éve a szépségszektor legrangosabb díjátadója, vagy éppen az idén másodszorra megrendezendő Joy Social Media Awards, ahol a közösségi média kiemelkedő hazai alakjait díjazzuk az olvasók közreműködésével” – sorolja Salamon Brigitta.

A Glamourt kiadó Ringier Axel Springer (RAS) Magyarországnál úgy látják, hogy a magazin sikerében fontos szerepet játszanak a Glamour-napok, de messze nem ez jelenti a lap egyetlen lábát. „A szerkesztőség nagyon odafi gyel arra, hogy a print- és az online tartalom egyaránt mindig trendi legyen, másrészt az év során számos olyan aktivitás van, amely szintén nagyban hozzájárul a sikerességéhez. Ráadásul a magazin nagyon erős a közösségi médiában is” – mondja Tóth-Császár Gergely, a RAS Magyarország magazinportfóliójának kiadóigazgatója. A RAS Magyarország termékei közül szépen teljesít a Blikk Nők is. Tavaly minden negyedévben nőtt a hetilap értékesített példányszáma, s az utolsó negyedében már közel jártak a 64 ezres eladáshoz. Tóth-Császár Gergely elmondása szerint a női lapok terén meglévő know-how-t sikerült hatékonyan beépíteniük a Blikk Nők stratégiájába.

A Mediaworks által megjelentetett Autó-Motor és a Lakáskultúra a saját tematikáján belül piacvezetőnek számít a Matesz legfrissebb, 2017. IV. negyedéves gyorsjelentése alapján. Ráadásul mindkét lap kifejezetten stabilan tartja az értékesített példányszámát. Az Autó-Motor esetében ez 19 ezres, a Lakáskultúránál 1415 ezres értékesített példányszámot jelent. Az Autó-Motor a 2017-es éven belül jelentős növekedést is fel tudott mutatni, hiszen az első negyedévet még 15 ezres eladással kezdték. „Nagyon hiszek a lappiacon a márkák erejében, és mind a két lap régi és erős brand. Az AutóMotor 70, a Lakáskultúra pedig 53 éves lesz az idén” – mondja Czövek Hajnalka, a Mediaworks magazinüzletág-igazgatója, akinek az elmondása szerint a két lapnál alapvetően más okok állnak a kedvező eredmények mögött. Az Autó-Motor még a tavalyi év elején átkerült a kiadó sportdivíziójától a magazindivízióhoz. Ez nem extra marketingbüdzsét jelentett, hanem azt, hogy magazinosabb megközelítést és nagyobb figyelmet kaphatott a termék, hiszen a magazinportfólión belül a magasabb példányszámú lapok közé tartozik.

A Forbes magazin példányszáma egészen meglepő lendületet mutat még mindig. A lap magyar változata 2013ban indult, a Matesz pedig 2015 második negyedévétől auditálja a magazin példányszámát. Akkor a Forbesból negyedéves átlagban 11 ezer példányt értékesítettek, a legfrissebb Matesz-adatok szerint viszont ez már meghaladta a 25 ezret. Ezen belül nagyon magas a digitális értékesítés aránya, ami bő 6000 „példányt” tesz ki, a nyomtatott lapból pedig 19 ezer darabot adtak el.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb számában olvashatja el. A magazin Print ereje mellékletében további elemzéseket, illetve interjúkat talál a hazai sajtópiacról.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...