- Hirdetés -

Hiányzó munkatársak a médiapiacon

|

Változó, hogy a kommunikációs iparág szereplői mennyire érzik égető problémának a munkaerőhiányt. Mindenesetre a cégek egyre többször azt az utat választják, hogy inkább házon belül képzik ki a szakembereket.

Miután Oláh Alexandra bejelentette, hogy átigazol a Central Médiacsoporthoz, álláshirdetésben keresett új marketingigazgatót a Jófogás és a Használtautó.hu márkáról ismert Schibsted Classified Media. Több mint 140-en jelentkeztek a pozícióra, közülük 30 jelölt jutott el odáig, hogy próbafeladatot kapjon, végül pedig tíz embert hívtak vissza egy újabb interjúra. „Sok marketinges nem követi ennek a szakmának a változásait, miközben jelentősen megváltoztak egy marketingigazgató feladatai még a nyolc-tíz évvel ezelőtti helyzethez képest is. Kevés olyan szakember van, aki követi a trendeket és érti az újdonságokat és gyakorolja a változó környezethez szükséges gondolkodást” – összegzi a hamarosan lezáruló kiválasztási folyamat során szerzett tapasztalatait Palocsay Géza, a Schibsted ügyvezetője.

Az ő területüket érintően egyébként nem érzi vészesnek a munkaerőhiányt Palocsay Géza. Akadnak olyan pozíciók, ahová nehezebben találnak embert, de betöltetlenül még nem maradt állásuk. Végső esetben felvesznek olyat, akinek a készségei megfelelők és betanítják házon belül az adott feladatra. Másfél-két évvel ezelőtt volt egy olyan időszak, amikor irreálisan elszaladtak a IT-s fejlesztők bérigényei, de Palocsay Géza tapasztalatai szerint mostanra ezen a téren is konszolidálódott a helyzet.

A Profession.hu-nál a szakmunkások mellett jelentősen, 30 százalékkal nőtt a mérnököket kereső és 20 százalékkal a különféle logisztikai, szállítmányozási munkakörökbe szakembert kereső hirdetések száma. Az állásportálnál a marketing kategórián belül még 2016-ban tapasztaltak egy jelentősebb, 24 százalékos növekedést, tavaly ez már csak kilenc százalékot tett ki. Ezen belül a kommunikációs és PR-munkatársak, márka- és termékmenedzserek, online marketingesek, marketing-projektmenedzserek iránt nőtt meg az igény. Az adataik szerint sokan jelentkeznek az adásszerkesztő, fotós, grafikus, képszerkesztő, szerkesztő, szövegírói állásokra, így vélhetően ezeket a helyeket könnyebb betölteni.

Ügynökségi iskola

A munkaerőhiány nálunk jelentősebb problémát jelent, mint egykét évvel ezelőtt – állítja Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatója. Igaz, náluk ebben az is szerepet játszik, hogy számos új ügyfelet szereztek, ami rátesz minderre egy lapáttal. Ugyanakkor Gulyás János szerint az ügynökségi szakmán belül azoknak is gondot jelent a munkaerőhiány, ahol stagnál az ügyfélszám.

A legnagyobb hiány egyébként – szakterülettől függetlenül – az öt-hét éves tapasztalattal rendelkező munkatársakból van. Ennek oka az, hogy 2010 táján a válság miatt kevés új embert vettek fel az ügynökségek, és ez a réteg most nagyon hiányzik a szakmából. Viszont nem nézik tétlenül a helyzetet, ugyanis a Wavemakert is magában foglaló GroupM tavaly saját tanfolyamot indított. Egy képzési kör 3,5 hónapig tart, és a közelmúltban már a harmadik csoport kezdett náluk. Egyszerre 12 fiatalt vesznek fel a GroupM Akadémiába, ahol a képzésük alatt fizetést is adnak nekik. Az első két csoport még kifejezetten a digitális területre szakosodott, a legújabbnál viszont már általános médiaügynökségi ismereteket adnak át. „A képzés után eddig majdnem mindenkit felvett a cégcsoport valamelyik cége, akiket pedig nem, azok valamelyik ügyfelünkhöz kerültek” – említi Gulyás János, aki nagyon elégedett a GroupM Akadémiával.

Tévés helyzet

Megkerestünk egy nagyobb médiapiaci munkaadót, a TV2 Csoportot is, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy érzik a munkaerőhiány hatását, főképpen a speciálisabb tudást igénylő televíziós területeken jelent gondot megfelelő tapasztalattal rendelkező jelölteket találni. A televíziónál találkoztak a megugró bérigények jelentette problémával is, viszont szerintük a valós bérek azért nem minden területen emelkednek ezzel arányosan. „Azokban az esetekben, amikor megoldható, más stratégiát alkalmazunk, mint a korábbi években, és vállaljuk, hogy olyan új pozíciókat nyitunk, ahol kezdőket alkalmazunk és inkább magunk betanítjuk az újonnan érkezőket” – közölte a TV2 Csoport, ahol ezek szerint ugyanazt a gyakorlatot követik, mint a GroupM, csak nem „intézményesített” formában.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...