- Hirdetés -

Élre tör az eMAG

|

Az egész éves rendelésállomány 27 százalékát tette ki az e-kereskedelemben kiemelt időszaknak számító utolsó három hónap az eMAG.hu-nál. A vásárlók Black Friday idején szívesebben költöttek drágább, tartósabb műszaki cikkekre és berendezésekre. Ezzel szemben a decemberi rendelések során olyan termékekkel pakolták meg virtuális kosarukat, mint parfüm, ékszer vagy játék.

Évértékelőjében az eMAG ügyvezető igazgatója több ízben támaszkodott a GKI Digital legfrissebb kutatására, kiemelten foglalkozott az ünnepi időszak eredményeivel és arról is beszélt, hogy 2018-ban minden szempontból az elsők akarnak lenni a hazai webáruházak között. Az eMAG 2017-es ünnepi szezonjának beszámolója szerint a cég a jól célzott akcióinak köszönheti sikerességét, ugyanis az eMAG ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte a szezon akcióit, ebből 71 százalékuk talált olyan ajánlatot november 24 és december 22 között, aminek nem tudott ellenállni. A GKI Digital kutatása alapján a vásárlói rétegek hatékony elérése azon múlt, hogy a vállalat folyamatos és rendszeres akciókat kínált. ,,A tavalyi év végén bővült termékpalettával, azaz több mint 1 millió termékkel és rengeteg akcióval vártuk a webáruházunkba látogatókat. Büszkék vagyunk arra, hogy minőségi és megbízható szolgáltatásunk révén Marketplace hálózatunkat is bővíthettük. A SimilarWeb és a GKI Digital felmérése alapján a tavalyi ünnepi időszakban vezető helyet értünk el weboldalunk látogatottsága alapján, méghozzá nem is akármilyen mértékben: a második és harmadik helyen álló online üzletek összesen nem értek el akkora látogatottsági számot, mint az eMAG. Éppen ezért nem titkolt célunk, hogy a pozitív eredmények alapján a következő évben minden téren az online kereskedelem legjobbjai lehessünk” – nyilatkozta Catalain Dit, az eMAG ügyvezető igazgatója.

Élő bejelentkezés és vásárlói visszajelzés – garantált a siker!

A felmérés alátámasztotta, hogy a vállalat iránti érdeklődés év végén is töretlen volt, hiszen 2017 utolsó időszakában az ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte az ünnepi szezon akcióit, így például a november utolsó péntekén tartott eMAG Black Friday ajánlatait. Az átlagos kosárérték mintegy 27 százalékkal múlta felül az egész éves átlagot november 24-én. Catalin Dit szerint a vállalat életében az ünnepi időszak – mely a novemberi Black Friday-el kezdődik és a karácsonyi vásárlási lázzal fejeződik be – jelenti a legkiemeltebb periódust a cég életében. A Black Friday sikeréhez az akciók mellett ugyanakkor az is hozzájárult, hogy a november 24-i eredményeket a legnépszerűbb közösségi oldalon fenntartott profilján is közzétette a vállalat. Az infografikák nyomán újabb és újabb hullámokban érkeztek a vásárolni szándékozók az eMAG honlapjára. A közösségi média erejét felhasználó vállalat emellett megszólaltatta a Black Friday első vásárlóját, így a sajtó képviselői is élőben kérdezhették a szerencsés vevőt, ezzel még emberibbé téve az eseményt. A pozitív eredményeknek az ügyfelek növekvő vásárlási gyakorisága is alapul szolgált, ugyanis a tavalyi ünnepi szezon során minden második eMAG ügyfél kizárólag online intézte az ajándékok beszerzését.

Erős különbségek az év utolsó hónapjaiban

A GKI Digital elemzése szerint 2017 során a hazai online vásárlók 39 százalékát a Közép-Magyarországi régióban élő online vásárlók tették ki, és ők feleltek az online kiskereskedelmi forgalom 51 százalékáért. Az eMAG eredményei jól mutatják, hogy a tavalyi évben teljesített rendeléseinek 30 százalékát és a forgalmának 35 százalékát realizálta a Pest megyében élő online vásárlókon keresztül. A november végi Black Friday napján azonban az egész éves átlagos kosárértékhez viszonyítva az eMAG vásárlók minden megyében többet költöttek.

Érdekes azonban, hogy az ünnepi időszakban a rendeléseket illetően különbségek jelentek meg a novemberi és a decemberi vásárlások tekintetében amellett, hogy a Black Friday összes rendelésének 36 százalékát, míg a decemberi hónap rendeléseinek 27 százalékát két termékkategória – a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek – adta. November utolsó péntekén pénztárcát nem kímélve gyakorlatilag minden termékkategóriában átlag felett költöttek a vásárlók, a karácsonyi rendeléseknél a vevőknél az is szempont volt, hogy pénzüket többféle, akár kisebb értékű termékre költhessék – cseng össze a GKI Digital kutatása és az eMAG belső statisztikája.

Ünnepi szezon vevői és kereskedői szemmel

A GKI kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások és a kedvezményes termékek egyre szélesebb választéka is hozzájárult az eMAG tavalyi sikeréhez és a fogyasztói elégedettséghez. A vevők pozitív visszajelzését a vásárlói folyamat egyszerűségén felül a kedvező kiszállítási feltételek és a megfelelő termékek kiválasztásához kapcsolódó segítségnyújtás is növelte. ,,A tavalyi eredményekből rengeteget tanultunk. Ahhoz, hogy a vásárlói élményt folyamatosan növeljük és bővíthessük termékkategóriáinkat, szükség volt új partnerekkel való együttműködésre és egy korszerű logisztikai háttér biztosítására is, ami megkönnyíti a kiszállítási folyamatainkat és csökkentik a megrendelés leadásától a kiválasztott termék átvételéig számított időt. Az üllői raktárunk bővítésével a Magyarországról érkezett rendeléseket hazai központból tudjuk kiszállítani, ez jelenleg a leadott rendelések 70 százalékát jelenti. A jövőben továbbra is az a célunk, hogy a lehető legjobb áron kínáljuk a legjobb minőséget, miközben keressük azokat a lehetőségeket, amikkel szolgáltatásunk színvonalát még inkább javítani tudjuk.” – nyilatkozta Catalin Dit, aki a tavalyi eredményekben bízva legalább ilyen sikereket vár az idei évtől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...