Megugrott az RTL Klub főműsoridős előnye, övék volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a legnézettebb műsor, s még a Barátok közt is kezd magához térni. A vasárnap esti választási műsorok között első helyen végzett az RTL Klub élő adása.
Az április nézettségi sikert hozott az RTL Klubnak. Az elmúlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben kereken 15 százalékos közönségarányt értek el, ami 1,7 százalékpontos növekedést jelent a korábbi héthez képest. Ezzel párhuzamosan a TV2 főműsoridős share-je 1,2 százalékponttal csökkent, így a két csatorna közötti különbség 6,2 százalékpontot tett ki.
Mostanában nem volt ekkora előnye az RTL Klubnak. A múlt héten viszont minden estét megnyertek, ráadásul a korábbi hetektől eltérően nem éppen csak, hanem jelentős különbséggel. A legnagyobb differencia szombaton volt a két legnézettebb kereskedelmi csatorna között, amikor az RTL Klub 17,2 százalékos, a TV2 pedig 7,9 százalékos közönségarányt ért el.
14. hét / 13. hét / 12. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15% / 13,3% / 13,4%
TV2 – 8,8% / 10% / 11,3%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (14. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19,1% (15,6%)
Konyhafőnök – 17,5% (15,8%)
Barátok közt – 13,6% (11,3%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,7% (10,9%)
TV2
Tények – 12,2% (12,7%)
A Piramis – 12,7% (13,4%)
Áll az alku – 8,5% (10,3%)
Drágám, add az életed – 5,8% (5,9%)
Ahogy a fenti adatokból látszik, a korábbi héthez képest az RTL Klub mindegyik főműsoridős programja erősödni tudott, ezzel párhuzamosan a TV2-s produkciók kicsit rontottak. Az RTL Híradó átlagos share-je megközelítette a 20 százalékos szintet és jól szerepelt a Konyhafőnök is, verték a kissé talán már elfáradó Piramist. Ugyanakkor az utóbbi még ezzel az eredménnyel is jelentősen megugrotta a TV2 csatornaátlagát, a televízió legerősebb tartalmának számított.
A korábbi hetekben sokat szörnyülködtünk a Barátok közt teljesítményén, ezért meg kell említeni, hogy ugyan még mindig az RTL Klub esti átlaga alatt vannak, de érezhetően kezd magára találni a szappanopera. A korábbi héthez képest 2,3 százalékponttal javult a közönségarányuk. Viszont ennél is fontosabb lehet számukra, hogy nem volt olyan nap, amikor – a 18-49 éveseknél – 200 ezer alatt maradt volna a nézőszámuk. Pár hete még olyan nap nem akadt, amikor fölötte végeztek volna. A teljes lakosságnál is javított a Barátok közt, olyannyira, hogy a múlt csütörtöki epizód a hét második legnézettebb műsora volt a 4 év feletti nézők körében.
A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora címnek megint A Tanár örülhet. A kereskedelmi célcsoportnál 334 ezer, a teljes lakosságnál 728 ezer nézőt vonzott az RTL Klub saját gyártású sorozata. Ez a 18-49 éveseknél némi – 28 ezer nézőnyi – növekedést jelent az első epizódhoz képest.
A TV2 legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportnál A Piramis csütörtöki adása volt 194 ezer nézővel. S bejutott a 18-49-es toplistára az M1 vasárnapi választási műsora is: a maratoni hosszúságú adás 197 ezer nézőt érdekelt ebből a célcsoportból. Ugyanakkor ennél jobb eredményt – 242 ezer nézőt – hozott az RTL Klub választási műsora.
A teljes lakosságnál nem A Tanár, hanem a múlt hétfői RTL Híradó volt a hét legnézettebb műsora a maga 860 ezer nézőjével. A TV2 esetében pedig ennél a célcsoportnál is A Piramis végzett az első helyen – 736 ezer nézővel.
A teljes lakosságnál így nézett ki a vasárnap esti választási műsorok toplistája:
– RTL Klub – 498 ezer néző
– M1 – 480 ezer néző
– ATV – 331 ezer néző
– TV2 – 261 ezer néző
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.