Új vezérigazgató kinevezéséről és a vállalatvezetés átszervezéséről döntött csütörtökön a német Volkswagen csoport (VW) felügyelőbizottsága.
A VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal – írja az MTI az autógyártó közlésére hivatkozva. A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta.
Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány legnehezebb szakaszán a világszerte csaknem 650 ezer embert foglalkoztató társaságot, amely így tavaly már minden korábbinál nagyobb 11,4 milliárd euró (3560 milliárd forint) nyereségre tett szert, és 10,74 millió – az egy évvel korábbinál 4,3 százalékkal több – eladott gyártmánnyal megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként.
A VW közleménye szerint Matthias Müller közös megegyezéssel távozik. A szakember nem csupán története legnagyobb válságában irányította sikeresen a vállalatot, hanem új alapokra helyezte, és a elindította „kulturális átalakulását” – hangsúlyozta a közlemény szerint Hans Dieter Pötsch, a felügyelőbizottság elnöke.
Herbert Diess a BMW-től érkezett a VW-hoz, röviddel a dízelbotrány előtt, így a kipufogógázt tisztító berendezés működtetése körüli csalásokban nem volt szerepe. Az osztrák szakembert az elemzésekben határozott menedzserként írják le. A VW közleményében idézett nyilatkozata szerint legfőbb célja, hogy a VW „felvegye a ritmust” az autóipar mélyreható átalakulásával, és meghatározó szereplő legyen az elektromobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.
Egy sor további új vezetőt neveznek ki és átalakítják a vállalat irányítását. A különböző márkákat négy csoportba szervezik Volumen, Premium, Super Premium és Truck & Bus néven. Az átszervezés „karcsúsítja” a csoport vezetését, hozzájárul a „szinergiák következetes kihasználásához” és a döntéshozatal gyorsításához – áll a közleményben.
A VW a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.