- Hirdetés -

Új ügyfelekkel erősít a Neo Interactive

|

- Hirdetés -

A Chivas Regalra és a The Glenlivetre írt ki digitális kommunikációs tendert a Pernod Ricard Magyarország. Mindkét megbízást a neo nyerte.

A prémium szegmens No.1 szeszgyártójának magyarországi marketing igazgatója, Mosonyi Csaba elmondta, hogy a két márkánál egyaránt kihívás volt, hogy úgy kellett igazodni a nemzetközi kommunikációs irányokhoz és adaptálni a fő üzeneteket, hogy közben a magyarországi céloknak, a márkák itthoni pozíciójának, a helyi piaci jellemzőknek és célcsoportoknak megfelelő „glokális” kampánykoncepció szülessen.

Whisky-t jéggel reklámoznak – relevanciaépítés a Chivasnak:

A Chivas Regal esetében a cél a relevanciaépítés: annak az elérése, hogy a prémium whisky fogyasztása ne kizárólag a felső osztály, az üzletemberek ritka kiváltsága legyen, hanem az örömöket, sikereket egy pohár Chivasszal ünnepeljük meg, baráti társaságban is ezt fogyasszuk.

A nemzetközi „win the right way” kommunikációs üzenet kellő mozgásteret biztosított az ügynökségnek, aki a hazai stratégiai koncepciót a sport platformra építette fel. A kiválasztott jégkorong sportág dinamizmusa, látványossága megfelel a Chivas Regal globális márkakommunikációs elvárásainak, de a hokis témakör felkarolásának oka nem pusztán a látványsportágban és sportolóiban, hanem a magyar jégkorong-válogatott szurkolóinak híresen pozitív attitűdjében is keresendő. Abban, hogy ők mindig a beletett munkát, a sportemberi hozzáállást ünneplik, nem pusztán a számszerű az eredményt, sőt, akár vereség esetén is állva eléneklik a magyar himnuszt a meccs végén, ha kitett magáért a csapat – és mindez nem más, mint a „win the right way” szlogen spontán megtestesülése. További kommunikációs apropó volt, hogy tavasszal épp Magyarország rendezi az IIHF divízió I-es jégkorong világbajnokságot.

A kampányt tehát a hoki vb elé és annak idejére időzítette a neo, a szurkolói közösség információs központjának számító Jégkorongblog.hu bevonásával. A főcsoportos világbajnokságot is megjárt játékosokat (Szuper Levente, Benk András, Kovács Csaba) ábrázoló display hirdetésekkel együtt lenyűgöző, jégen bemutatott ügyességi feladatokat megosztó szórakoztató videók is készültek. Természetesen a sztárok mellett mindegyikben szerepet kapott a Chivas Regal is. Az egyik videóban például stoplendülettel, a korcsolya külső élével ráfékezve kell a hokisoknak a pálya így feltört jegét a whisky-s pohárba belejuttatni.

Natív imidzskampány a The Glenlivetnek:

A másik megtendereztetett márka The Glenlivet, ami a skót felföld első engedéllyel rendelkező whisky lepárlója volt 1824-ben, és ma is ez a vezető single malt, azaz egy lepárlóban készülő malátawhisky. Ahogy a nevében is erre utal a védjegy részét képező névelő. A neo által tervezett imidzskampány az angol nyelvterületen futó „The whisky, The Glenlivet” kampányt ülteti át a magyarországi fogyasztók számára is könnyen dekódolható formába. Ezért az angol névelővel való szójáték helyett kreatív médiahasználat révén építi a prémium márkát – bár a magasabban pozícionált célcsoport miatt, ritka kivételként a magyar piacra szóló kampányok között, megtartja az angol nyelvet a hirdetésekben. Ugyanígy az is ritka, hogy imidzskampányban natív – azaz a megjelenítő média szerves részének ható – hirdetési megoldást alkalmazzanak, még ha nem is teljesen a tartalommarketingben ismert értelemben.

Az alapkoncepció ugyanis az, hogy a maga területén piacvezető terméket kizárólag olyan oldalakon hirdessük, akik ugyancsak elmondhatják magukról, hogy piacvezetők. A hirdetésben az azt kihelyező médium (nevével, pozíciójával és logójával megjelenve) ajánlja a The Glenlivetet, így a kategóriájában legjobb médium imidzse is segíti, hogy elmélyítsük a fogyasztóban a The Glenlivet éllovas képét. Ilyen oldal volt többek között a Portfolió („THE source of business news”), az Utazómajom (THE travel community”) vagy például a Player.hu („THE men’s magazine”). Emellett a célcsoportot programozott hirdetések is elérték olyan „whitelist oldalakon”, melyek saját ágazatukban szintén „THE médiumnak” minősülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...

Sokallja a fűtésszámlát? – Így tehet ellene

A magyarországi ingatlanok nagy része energiahatékonysági szempontból még mindig elavult. A háztartásokban felhasznált energiának akár 80 százalékát is felemésztheti az elavult fűtésrendszer. A teljes fűtéskorszerűsítés azonban akár 20-30 százalékkal is csökkentheti a családi házak...

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...