Hatalmas volt az érdeklődés a parlamenti választások iránt április 8-án a tévék előtt is, a Nielsen Közönségmérés adatai szerint mintegy 4,93 millióan láttak legalább 1 percnyi választási műsort. A nézők átlagosan több mint 2 óra hosszan követték a fejleményeket.
Április 8-án este 7 óra után egészen az eredmények késő esti kihirdetéséig és a beszédekig a választási eseményeket közvetítő csatornák (ATV, M1, EchoTV, Hír TV, RTL Klub és TV2) együttes nézőszáma átlagosan 2,146 millió fő volt, ami 18 százalékkal magasabb, mint a négy évvel ezelőtti választások estéjén – 2014. április 6-án – írja közleményében a Nielsen Közönségmérés.
A felnőtt tévénéző közönség több mint fele, 55,5 százaléka kísérte figyelemmel a fejleményeket ezen csatornák egyikén 19 óra és éjfél között. Ez az arány egy átlagos napon inkább az általános szórakoztató csatornákra jellemző, de ezúttal a képernyők előtt ülő nézők mindössze 19 százaléka választotta ezt a tematikát, és további 9,5 százalék valamely filmcsatornán talált számára izgalmas műsorokat. A többi tematikához tartozó csatornák (életmód, ismeretterjesztő, sport, zene, egyéb + DVD/videó) a közönség fennmaradó 14 százalékán osztoztak.