Nagyon felcsigázta a nézőket a labdarúgó-világbajnokság, piacvezetővé lépett elő az M4 Sport. Az RTL Klubon a Fókusz, a TV2-n a Tények volt a hét legnézettebb műsora.
Alaposan felkavarta a megszokott nézettségi erőviszonyokat a labdarúgó-világbajnokság. Az M4 Sport a meccseknek köszönhetően múlt héten piacvezetőnek bizonyult. A teljes lakosság körében, teljes napon 13,7 százalékos közönségarányt produkáltak, főműsoridőben 18,6 százalékot. A 18-59 éveseknél teljes napon 16,3 százalékot értek el, az esti sávban pedig 22,5 százalékot.
Ennél is szűkebb célcsoportokat megnézve: a 18-39 éves férfiaknál (teljes napon) 21,2 százalékos share-t, a 18-49 éves férfiaknál 21,5 százalékos közönségarányt hozott össze a sportcsatorna. Az adatok alapján egyébként az is igazolódik, hogy a nőket tényleg kevésbé érdekli a futball: a 18-49 éves nőknél ugyanis 10,4 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet az M4 Sport, bár azért ez sem gyenge eredmény.
A két hévégi főműsoridős meccs vonzotta a legtöbb érdeklődőt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A további sorrendben azonban van némi különbség a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság között. A lenti adatok az időeltolásos nézettséget is tartalmazzák.
A világbajnokság múlt heti tíz legnézettebb mérkőzése az M4 Sporton (18-49 évesek, nézőszám)
1. Németország – Svédország: 354 ezer
2. Lengyelország – Kolumbia: 348 ezer
3. Tunézia – Anglia: 332 ezer
4. Argentína – Horvátország: 329 ezer
5. Oroszország – Egyiptom: 327 ezer
6. Irán – Spanyolország: 321 ezer
7. Szerbia – Svájc: 269 ezer
8. Japán – Szenegál: 210 ezer
9. Dél-Korea – Mexikó: 196 ezer
10. Belgium – Panama: 193 ezer
A világbajnokság múlt heti tíz legnézettebb mérkőzése az M4 Sporton (teljes lakosság, nézőszám)
1. Németország – Svédország: 858 ezer
2. Lengyelország – Kolumbia: 800 ezer
3. Argentína – Horvátország: 793 ezer
4. Tunézia – Anglia: 774 ezer
5. Oroszország – Egyiptom: 763 ezer
6. Irán – Spanyolország: 737 ezer
7. Szerbia – Svájc: 693 ezer
8. Dél-Korea – Mexikó: 517 ezer
9. Nigéria – Izland: 516 ezer
10. Belgium – Panama: 513 ezer
Azért ennek kapcsán is érdemes rácsodálkozni a nézettség elaprózódására. Úgy tarolt a héten az M4 Sport, hogy egyik meccs sem ugrotta meg az egymilliós nézőszámot. A saját sávjukat pedig úgy tudták nyerni a mérkőzések, hogy az éppen tévézőknek nagyjából a negyede választotta valamelyik vb-közvetítést.
Élet a focin túl
Jó hete volt a közmédiának, mert a világbajnokság miatt a Duna Tv-re átköltöztetett Forma-1 közvetítés is egész szép eredményt hozott. A 18-49 éveseknél a hét ötödik, a teljes lakosságnál a tizedik legnézettebbje címet szerezte meg. Ez előbbinél 147 ezres, utóbbinál 414 ezres nézettséget jelentett.
Az RTL Klubon a múlt hét legnézettebb műsora (a 18-49 éveseknél) a Fókusz szerdai adása volt, amire 183 ezren voltak kíváncsiak. A Fókuszt a pénteki Barátok közt (167 ezer) és a szintén pénteki Éjjel-nappal Budapest (161 ezer) követte. Az RTL-es házi toplista negyedik helyére pedig a 147 ezres nézettségű Keresem a családom futott be. Továbbra is igaz, hogy a 21:30-as műsorsávban – az RTL Klubon belül – Lilu műsora hozza a legtöbb nézőt.
A TV2 legnézettebb műsora (a 18-49 éveseknél) a vasárnap esti Tények volt (144 ezer néző), majd az Amerikai taxi (130 ezer néző) és a Jurassic Park 3. (87 ezer néző) következett a házon belüli rangsorban.
Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik.
Heszler Róbert