Az európai átlagnál jóval gyorsabban bővül a digitális reklámpiac Közép- és Kelet-Európában (KKE) az IAB Europe friss elemzése szerint. Az egy főre jutó online reklámköltésben ugyanakkor még hátul kullog a régió.
A térségbe tartozó 11 ország közül a legnagyobb ütemű fejlődést Fehéroroszország tudta felmutatni, ahol éves összevetésben 33,9 százalékkal bővült a digitális hirdetési költés, de nem lehet okuk panaszra a piac szerbiai képviselőinek sem, ahol 23,7 százalékos volt a fejlődés. Az AdEx Benchmark 2017 jelentés szerint Oroszország is igencsak magára talált, ott 21,9 százalékos növekedést mértek.
Az európai átlag 13,2 százalék volt, és az elemzés alapján a régió piacai közül még jó néhány tudott ennél nagyobb ütemű bővülést felmutatni. Csehországban 18,7, Szlovéniában 18,4, Magyarországon 16,7, míg Romániában 16,1 százalékos növekedést mért az IAB Europe megbízásából a kutatást elvégző IHS Markit.
Jóval kedvezőtlenebb a kép, ha azt vizsgáljuk, hogy mennyi volt az egy főre jutó digitális reklámköltés. Ebben a mutatóban a régió 11 országa közül egy sem érte el a 64,4 eurós európai átlagot. A legjobban Csehország közelítette meg ezt az értéket tavaly a maga 60,5 eurós egy főre jutó online hirdetési költésével, míg például a növekedésben élenjáró Fehéroroszországban mindössze 4,1 euró volt ez az érték. Magyarországon 26 eurós egy főre jutó digitális reklámköltést mértek. Az összehasonlítás kedvéért, az Európában a legfejlettebb online hirdetési piacnak számító Egyesült Királyságban egy lakosra 240 eurónyi digitális reklámköltés jut.