Az április vége óta tapasztalható forintgyengülés jelentősen megdrágítja a külföldről importált használt autókat, ami miatt sok vásárló a magyar deviza visszaerősödésében bízva inkább kivár a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerint.
Április 20-án az euró középárfolyama még 310,49 forint volt, július 2-án azonban már átlépte a lélektani 330-as határt, ami 6 százalék feletti gyengülést jelent. Bár a forint ezt követően ismét erősödésnek indult, a július 5-én érvényes 324 forintos középárfolyam még mindig 4,3 százalékos különbség a kiindulóponthoz képest. A magyarok többsége 700 ezer és 2 millió forint közötti áron keres használt autót, amit euróövezeti országból történő import esetén a gyenge forint átlagosan 42-120 ezer forinttal drágít meg – írja az MTI az MGOE közleménye alapján.
Azon kereskedők számára, akik korábban szerezték be a járműveiket, és készletet halmoztak fel, a forintgyengülés nem okoz problémát, de aki most vásárol, az 7-9 százalékkal többet kénytelen fizetni, mint akár egy hónappal ezelőtt – mutatott rá Borka J. Balázs, az MGOE kommunikációs vezetője. Azt is hozzátette: az emelkedő beszerzési költség idővel megjelenik az árakban, vagy ha a kereskedő a magyar piacon nem tud már árat emelni, akkor a profitja csökken vagy akár el is tűnik.
A rendelésre történő import esetén – ami a drágább, prémium autók behozatalára jellemző – a forint gyengülése azonnal érezteti a hatását. Az ilyen gépjárműveknél az árfolyamváltozás miatti drágulás mértéke akár 2 millió forint is lehet, amely összeg Borka J. Balázs szerint kivárásra késztethet sok vásárlót.