- Hirdetés -

Agency Report – Reklámügynökségek toplistája

|

A 25 legnagyobb hazai full service és kreatívügynökség tavaly együttesen közel 30 milliárd forintos árbevételt ért el. Alig akad köztük veszteséges, ám az összesített nyereségük nagyot nőtt, és a magyar tulajdonú ügynökségek dominanciája jellemzi a piacot.

A Marketing & Média első alkalommal készítette el a full service és kreatív- ügynökségek toplistáját, a sorrendjüket a 2017-ben elért nettó árbevételük alapján állítottuk fel. Már évek óta készítünk hasonló összeállítást a médiavállalatokról és a médiaügynökségekről, és azt már ezeknél is tapasztaltuk, hogy egy ilyen toplista elkészítése nem olyan egyszerű feladat, mint elsőre gondolnánk.

A médiavállalatoknál például felvetődik dilemmaként, hogy egy televíziós műsorbeszállítót vagy éppen egy reklámértékesítéssel foglalkozó céget médiavállalatnak tekintsünk-e. Az ügynökségeknél pedig az bonyolítja a helyzetet, hogy egyre kevésbé jellemzők a tiszta profilok, azaz sokszor ugyanaz a cég kreatívmunkákkal, médiavásárlással, rendezvényszervezéssel egyaránt foglalkozik. Vagy éppen egy alapvetően BTL-feladatokat ellátó ügynökségről van szó, de azért ha úgy adódik, akkor teljes körű reklámügynökségi szolgáltatást is nyújtanak.

Reklámos élboly

A full service és kreatívügynökségek közül az elmúlt évben a HPS Experience, a Roxer és a Human Telex érte el a legmagasabb árbevételt. Az ügynökségek árbevételében egy esztendő leforgása alatt elég nagy változások történtek, 2016-ban másképp nézett ki a sorrend. Akkor a Human Telex volt az első, majd a HPS Experience és az Isobar Budapest következett. Tavaly a legmagasabb árbevételt produkáló HPS Experience 2,58 milliárd forint nettó árbevételt ért el, a 25. helyen álló GreenRoom pedig 580 milliót, azaz pont egy 2 milliárd forintos sávban mozogtak a lista szereplői.

A 25 legnagyobb bevételt kasszírozó reklámügynökség együttes árbevétele 2017-ben 29,6 milliárd forintot tett ki. Egy évvel korábban ugyanez 28,9 milliárd forint volt, ami azt mutatja, hogy a
top 25 szereplő piaca egy év alatt meglepően keveset nőtt. 2017-ről 2018-ra mindössze 2,2 százalékkal bővült a 25-ös élboly árbevétele. Érdekes módon az összesített adózott eredményt nézve már jobb a helyzet. A top 25 2016-ban 1,76 milliárd, 2017-ben 2,25 milliárd forint profittal örvendeztette meg a tulajdonosait. Ez egyik évről a másikra 28 százalékos bővülést jelent.

Zömmel nyereségesek

Üzletileg egyébként elég jó bőrben vannak a vezető reklámügynökségek. A top 25-ből 2016-ban három cégnél láthattunk veszteséget, ez az Isobar, a McCann Erickson és a Team Red Reklám volt. Tavaly pedig már csak kettő zárt mínuszos eredménnyel, a McCann Erickson 4,3, a Team Red Reklám 1,3 millió forintos veszteséget könyvelt el. Egymilliárd, illetve 683 millió forintos árbevétel mellett egyik sem mellbevágó összeg.

A többi ügynökség nyereségesen működött, némelyikük elég szép profitot ért el. Ebből a szempontból 2016-ban és 2017-ben is a Wonderduck Agency szerepelt a legjobban, 370 millió, illetve 355 millió forintot kitevő adózott eredménnyel. S mindkét évben a teljes összeget fel is vette osztalékként a tulajdonos. 2016-ban a két másik legnagyobb profitot termelő cég a Spice Communication volt 226, a HAB Advert pedig 187 millió forint adózott eredménnyel. Tavaly más volt a helyzet, mert a profitos toplistán a Wonderduckot a 334 millió forint nyereséget kasszírozó Ogilvy Group és a 216 milliós pluszt elérő Mito Communications követte.

A teljes cikket, illetve a bevételi adatok alapján készült rangsort megtalálja a Marketing & Média magazin héten megjelenő lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...