- Hirdetés -

Agency Report – Médiaügynökségek toplistája

|

- Hirdetés -

A puszta adatok alapján tavaly vágtató üzemmódba kapcsolt a legnagyobb médiaügynökségek piaca. Valójában az állami reklámköltés duplázódott meg, amiből három ügynökségi csoport tudott igazán profitálni.

Összességében csodás éve volt tavaly a húsz legnagyobb hazai médiaügynökségnek. Egy esztendő leforgása alatt az együttes árbevételük 108 milliárdról 143 milliárd forintra nőtt, ami 32 százalékos bővülést jelent.

Azért az adatok mélyére nézve látszik, hogy messze nem összpiaci bővülésről volt szó. A Magyar Reklámszövetség által a hirdetési piac kapcsán mért tavalyi 11,52 százalékos növekedés közelebb áll a valósághoz.

A top 20 médiaügynökség adatait ugyanis alapvetően meghatározza a döntően állami megrendelésekből élő vállalatok teljesítménye. A Balásy Gyula, Csetényi Csaba és Kuna Tibor nevével fémjelzett ügynökségek együttes nettó árbevétele 2016-ban 32,7 milliárd forintot tett ki. Ez tavaly 66,7 milliárdra nőtt, ami 33,9 milliárd forintos bővülést jelent. Egyik évről a másikra megduplázódott a korábban sem csekély állami reklámköltés. Magyarán a növekedés motorjai tavaly nem a piaci megrendelőkből élő médiaügynökségek voltak.

Egyébként jól mutatja az állami költések elszállását az is, hogy a 2010 és 2014 közötti időszakban a kedvenc állami ügynökségnek számító – de már akkor is jó néhány piaci ügyfélnek dolgozó – I.M.G. a csúcsévének számító 2014-ben is „csak” 11,6 milliárd forint árbevételt ért el.

Nagy kérdés, hogy mi lesz a jövőben az állami kegyből kiesni látszó Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeivel. Az említett I.M.G. példája egyébként azt mutatja, hogy nem lehetetlen az állami bevételek elapadása után a piacról megélni. Az I.M.G. az elmúlt évben 1,4 milliárd forint árbevételt ért el, azaz már nem számítanak topügynökségnek, de talpon tudtak maradni.

A piaci médiaügynökségek közül tavaly az MMS Communications érte el a legmagasabb, 13 milliárd forintos árbevételt. Azonban náluk meg kell jegyezni, hogy messze nem tisztán médiaügynökségről van szó. 2016 közepén ugyanis ebbe a cégbe vonták össze a Publicis Group összes – korábban külön társaságokban működő – hazai érdekeltségeit, így a legnagyobb árbevételű Vivaki mellett a Leo Burnettet, a Publicist, a Saatchi & Saatchit és a D’Arcy Avenue-t.

A tisztán médiás profilú ügynökségek közül a MindShare tudta felmutatni a legmagasabb, 9 milliárd forintos nettó árbevételt. Őket követi a tavaly még MEC Hungary néven futó Wavemaker a maga 8,6 milliárdos bevételével. A Wavemaker ugyanakkor az idén már magában foglalja a 2017 végéig külön cégként működő – 2,6 milliárd forintos árbevételű – Maxust, így jelenleg a GroupM-ügynökségek közül ez számít a legnagyobbnak. A csoporton belüli többi ügynökség közül tavaly a Mediacom 7,7 milliárdos nettó árbevételt, a Team Red 2,49 milliárd, a Maximize pedig 1,9 milliárd forintos árbevételt produkált.

A teljes cikket, illetve a bevételi adatok alapján készült rangsort megtalálja a Marketing & Média magazin héten megjelenő lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...