- Hirdetés -

Budapesti turizmus: pró és kontra

|

Fővárosunk sok szempontból egyedülálló a világon, ár-érték arányban verhetetlen szolgáltatásaink, gyógyfürdőink, romkocsmáink, fesztiváljaink, építészetünk, gasztronómiánk mágnesként vonzza a látogatókat. Budapest turizmusa évről évre rekordokat dönt, a szakemberek azonban rámutatnak az árnyoldalakra is.

 

A legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célpontokat rangsoroló összeállításokban szinte kötelező módon dobogós helyen végzünk, de más felmérésekben is gyakran ott vagyunk az élvonalban. Májusban például a Bloomberghez kapcsolódó egyik internetes portál végzett kutatást a világ legcsodálatosabb városairól, és az eredmények szerint Velence után fővárosunk a legszebb, olyan desztinációkat megelőzve, mint Párizs, Firenze vagy Róma.

 

Jól fűszerezve
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) belelendült a főváros népszerűsítésébe, májusban indította Budapest-központú külföldi kampányát, amelyben online, print- és televíziós felületeken hirdetnek a legfontosabb küldő piacokon. Az aktivitással kapcsolatban Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója elmondta: a fővárossal együttműködve a következő négy évben kiemelten foglalkoznak Budapest turizmusával. Azt szeretnék elérni, hogy Budapest top európai főváros legyen, megelőzve Prágát és elérve Bécset, vagyis ha valaki Európába utazik, ne legyen kérdés, hogy Budapestet is látnia kell. A megújuló arculat a Spice of Europe koncepcióra épül, amely kifejezi, hogy az ideérkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, a történelmi örökségtől a színes kulturális kínálaton át az első osztályú gasztronómiáig.

„Azután, hogy a FINA kapcsán Budapest intenzív kommunikációt folytatott külföldön, azt vártam, hogy a vizes vonalat viszik tovább, ám most azt feltételezem, hogy az továbbra is megmarad Magyarország kommunikációjára. Egyetértek azzal, hogy a büdzsé jelentős részét online kommunikációra fordítják, én még kevésnek is tartom a 65 százalékot” – mondta lapunknak Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke, az Emerald Public Relations ügyvezetője.

A kampányban az MTÜ első számú globális médiapartnere a CNN, amelynek tévécsatornáin 816 alkalommal sugározzák az imázsfilmet az észak-amerikai és európai régióban. A nemzetközi médiavásárlásra bruttó 1,3 milliárd forintot szánnak az első ütemben, a kampány médiabüdzséjének közel 20 százalékát különböző légitársaságok kommunikációs felületeire fordítják, további 20 százalékot pedig meghatározó utazási és életstílus-magazinokban elhelyezett hirdetésekre költik.

 

Hotelbumm
Másfélszeresére nőtt a fővárosba érkezők száma 2010 óta, és ehhez nagyban hozzájárult a fapadosok gyors térnyerése, valamint az Airbnb felfutása. A szállodai szobakapacitás – ami jelenleg közel 20 ezer hotelszobát jelent a fővárosban – becslések szerint a következő két évben további 10 százalékkal bővül. „Nem gondoljuk, hogy a magánlakások turisztikai célú kiadását meg kellene szüntetni, hiszen a turista költ, akárhol is lakik. Az Airbnb ugyanakkor nem feltétlenül tesz jót Budapest imázsának, mert alacsony árai révén az olcsó desztináció képét erősíti, nekünk pedig jobb, ha inkább olyanok jönnek, akik többet költenek” – mondta lapunknak Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) főtitkára, aki fontosnak tartaná a terület szigorúbb szabályozását.

 

Sötét oldal
Fővárosunk sok szempontból egyedülálló a világon, ár-érték arányban verhetetlen szolgáltatásaink, gyógyfürdőink, romkocsmáink, fesztiváljaink, építészetünk, gasztronómiánk mágnesként vonzza a turistákat, csakúgy, mint számos más „budapestikum”. A szakemberek azonban felhívják a figyelmet az árnyoldalakra is. Kovács István negatívumként említi, hogy még mindig sok a felújításra váró épület a belvárosi kerületekben is, a Liszt Ferenc Repülőtér és a belváros között pedig nagyon hiányzik a kötöttpályás kapcsolat. A szakember szerint egy felújítási program sokat javítana a városképen, s jelentősen növelné a magas költőképességű vendégek számát Budapesten a régóta tervezett nagy kapacitású kongresszusi központ megépítése is.

Lakatos Zsófia pedig egy másik kulcsfontosságú tényezőre világít rá: „Magyarország korábban az emberek vendégszeretetéről volt híres. Sajnos ez megváltozott, az idelátogató vagy itt élő külföldiek nagy része idegengyűlöletről és agresszivitásról számol be. Ez óriási nagy baj, mert ha elterjed Budapestről, hogy itt utálnak mindenkit, aki más, mint mi, nincs az a színes-szagos kampány, ami a hírnévromlást ellensúlyozni tudja. Ezért volna itt az ideje annak, hogy a magyarok, a budapestiek felé is kommunikáljon a kormány a turizmussal és a vendégszeretettel kapcsolatban, és visszaállítsa azt, amire oly büszkék voltunk. Mert különben felesleges lesz idevonzani a turistákat, hiszen úgyis kiutáljuk őket.”

Kuti Noémi

(Cikkünk teljes terjedelmében megtalálható a Marketing&Media legújabb számában.)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...