Bár a mobilos hirdetésekre költött összeg az elmúlt években látványosan nőtt, egy friss felmérés szerint még bőven vannak tartalékok ebben a platformban, legalábbis marketing szempontból. A WARC és a Mobile Marketing Association közös kutatásában megkérdezett marketingesek több mint fele jelezte, hogy nincs hivatalos mobil marketing stratégiájuk a márkájuk számára, ahol pedig van ilyen, többnyire ott is erősen kötődik más eszközökhöz.
A mobileszközökön való megjelenés napjainkra a marketing mix fontos elemévé vált, ugyanakkor a tanulmány szerint még messze nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. A The State of the Industry: Mobile Marketing in EMEA 2018 nevű felmérés keretében a térség 48 országából több mint 550 marketingszakembert kérdeztek meg arról, hogyan használják a mobilplatformot.
A válaszadók 54 százaléka – ebben az ügyfelek, illetve a médiatulajdonosok és technológiai megoldásszállítók is benne vannak – jelezte, hogy a menedzsment szintjén készen állnak a mobil platform alkalmazására marketing célokra. Az ügyféloldali marketingesek esetében szintén 54 százalék válaszolta azt, hogy a cégüknél nincs hivatalos mobil marketing stratégia. A fennmaradó 46 százaléknál ugyan van ilyen stratégia, de közel kétharmaduk jelezte, hogy az szorosan kapcsolódik egyéb marketing tevékenységekhez, és mindössze egyharmad válaszolta azt, hogy csaak érintőlegesen kötődik azokhoz.
Ezek az adatok arra utalnak, hogy a mobileszközök még messze nem érték el azt a szintet a marketingben, ami bennük rejlik. A válaszadók 61 százaléka véli úgy, hogy igen hatékony marketing csatorna a mobil. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy a tavalyi felméréshez képest nőtt azok aránya, aki nem tartják elég hatékony megoldásnak a mobil platformot, ami arra utal, hogy még bőven van lehetőség az eszköz optimalizálására.
A bizalom ennek ellenére meglehetősen nagy, az ügyféloldali válaszadók 76 százaléka jelezte, hogy a következő évben nő majd a mobilra szánt marketing büdzsé, míg ötéves távlatban 52 százalékuk azzal számol, hogy negyedével is nőhet ez az összeg.tés