Már az utolsó nyári héten átváltott őszi műsorrendre az RTL Klub és a TV2. A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora, de a Nyerő Páros is nagyon jó startot vett.
Múlt héten kezdetét vette az őszi tévés szezon, ami kissé felpezsdítette az RTL Klub és a TV2 közötti versenyt. Egyelőre az első adatoknak az RTL-nél örülhetnek jobban, de hosszú még a szezon… A korábbi, nyári műsorrendhez képest az RTL Klub főműsoridős közönségaránya kereken 4 százalékponttal nőtt és elérte a 17,6 százalékot. A TV2 share-je pedig 1,1 százalékponttal emelkedett és 8,5 százalékkal zárták a hetet.
Minden estét megnyert az RTL Klub. Különösen jó eredményt értek el a csütörtöki (20,6%) és a szombati (21,2%) főműsoridőben. Vasárnap volt a legkisebb a differencia a két vezető kereskedelmi csatorna között, az RTL Klub aznap 15,7 százalékos, a TV2 13,7 százalékos közönségarányt produkált.
35. hét / 34. hét / 33. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,6% / 13,6% / 13,4%
TV2 – 8,5% / 7,4% / 7,6%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (35. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 20,5%
Nyerő Páros – 25,7%
Barátok közt – 17,1%
Éjjel-nappal Budapest – 15,8%
TV2
Tények – 13,5%
A Piramis – 7%
Masterchef VIP – 7,9%
A fenti átlagok elég jól mutatják a múlt hét alakulását. A nyár végén a Tények már az RTL Híradót szorongatta, de múlt héten újra kinyílt az olló a két esti hírműsor között. A Nyerő Páros nagyon jól kezdett, ritkán látni manapság ilyen magas közönségarányokat, ráadásul csütörtökön a 30 százalékos share-től sem voltak messze.
A TV2-n A Piramis tavasszal nagyon erős volt, most viszont eléggé harmatosan kezdték az őszi szezont. Ezzel viszont lehúzták az utánuk következő vadonatúj Masterchefet is. Érdekes kérdés, hogy a nézők untak-e rá a Piramisra, vagy ennyire nem jött be a titkolózós kampány?
A hét legnézettebb műsora A mi kis falunk volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbieknél 373 ezres nézőszám mellett 27,4 százalékos közönségarányt ért el a sorozat. A teljes lakosságnál 886 ezren voltak kíváncsiak a vígjátéksorozatra, aminek a közönségaránya 22,5 százalékot tett ki.
A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebbje a Nyerő Páros csütörtöki adása volt (285 ezer néző). A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi Szenzációs Négyes futott be a második helyre (757 ezer néző).
A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a Nagyfiúk című vasárnap esti film volt, ami 197 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosságnál pedig a hétfői Tények vezeti a TV2 házi toplistáját 725 ezer nézővel.
A köztévé – szokás szerint – az M4 Sporttal képviselteti magát a Top 10-ben. A vasárnapi Forma-1 futam a 18-49 éveseknél 212 ezres nézőszámot, a teljes lakosságnál 539 ezres nézettséget produkált.
A sporton kívül a közmédia más tartalommal nem nagyon rúg labdába a 18-49 éveseknél. Nyilván erre lehet mondani, hogy nekik a teljes lakosság a célcsoportjuk, de egyrészt azért ott sem valami erősek, másrészt ekkora büdzsé és ekkora médiaerő (tévék, rádiók, weboldalak) mellett azért ciki, hogy mennyire elvesztették az 50 év alatti nézőket. Például az elvileg a főcsatorna szerepét betöltő Duna Tv múlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben 0,8 százalékos főműsoridős közönségarányt ért el. Volt olyan műsoruk – a kedd esti Honfoglaló – ami nulla százalékos közönségarányt produkált. Az 1 százalékos közönségarányt összehozó csütörtöki Fábry már a sikeresebb műsoraik közé tartozott, hisz túlteljesítette a csatornaátlagot…
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.