A mi kis falunk és a Nyerő Páros továbbra is sok nézőt hoz az RTL Klubnak. A vasárnap esti Szenzációs Négyest viszont megverte a TV2.
Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya egy százalékponttal csökkent, a TV2-é pedig 0,7 százalékponttal nőtt. Kicsit fogyott a két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti különbség, de még így is meglehetősen nagy – 7,4 százalékpont – az RTL Klub előnye az esti sávban.
Hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte a főműsoridőt, különösen erős volt a szombati napjuk, amikor 23,1 százalékpontos esti share-t produkáltak a TV2 9,3 százalékával szemben. A vasárnap estét azonban megnyerte a TV2, miután 16,1 százalékos közönségarányt értek el, az RTL Klub pedig 11,6 százalékot. Ez utóbbi azért ciki lehet az RTL-nek, hiszen aznap este saját gyártást adtak, a TV2 pedig filmmel verte őket, de erre még visszatérünk.
36. het / 35. hét / 34. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,6% / 17,6% / 13,6%
TV2 – 9,2% / 8,5% / 7,4%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (36. hét, 18-49 évesek, zárójelben az előző heti adatok)
RTL Klub
Híradó – 20,4% (20,5%)
Nyerő Páros – 21,7% (25,7%)
Barátok közt – 15,4% (17,1%)
Éjjel-nappal Budapest – 15% (15,8%)
TV2
Tények – 14,9% (13,5%)
MasterChef VIP – 9,2% (7,9%)
A Piramis – 6,5% (7%)
A TV2 az őszi szezon második hetében megcserélte A Piramis és a MasterChef VIP kezdési időpontját. Az adatok alapján erősödtek is a MasterChef sávjában, de a Nyerő Páros még mindig masszívan vezet. A Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest kicsit az RTL Klub főműsoridős átlaga alatt teljesített. A Piramis pedig az új műsorsávjában is folytatta a gyengélkedését.
Múlt héten a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is az RTL Klubon szombat este sugárzott A mi kis falunk bizonyult a legnézettebbnek. A sorozat a 18-49 éveseknél 430 ezer nézőt vonzott, a teljes lakosságnál pedig 1,03 milliót. Mindkét célcsoportnál hatalmas előnnyel végzett az élen a sorozat.
A műsoros toplista második helyén a Nyerő Páros áll: a 18-49 éveseknél a múlt keddi adás (294 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a hétfői (770 ezer néző) teljesített a legjobban.
A TV2 két legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a két vasárnap esti filmjük, a Nagyfiúk 2. és a Gru 2. volt. Ezek 244 és 218 ezer nézőt vonzottak a kereskedelmi célcsoportból. Ráadásul verték az RTL Klubon futó Szenzációs Négyest, ami 196 ezres nézőszámot ért el.
A teljes lakosságnál nem ezek a filmek, hanem a 726 ezer nézőt vonzó vasárnap esti Tények volt a TV2 heti legnézettebb műsora. A Szenzációs Négyes egyébként a teljes lakosságnál nyerte a sávját, mert a szélesebb célcsoportnál nem szerepelt annyira jól a két említett film.
Az MTVA legnépszerűbb műsora a szombati Finnország-Magyarország meccs volt, amit az M4 Sport közvetített. A mérkőzés a 18-49 éveseknél 89 ezer nézőt érdekelt, 9,7 százalékos közönségarány mellett. A teljes lakosságnál pedig 297 ezres nézőszámot és 9,8 százalékos share-t produkált a meccs.
Múlt csütörtökön már éjfél előtt elkezdődött az RTL Klubon a BrandMánia, ami jót tett a nézettségének. A 18-49 éveseknél 42 ezres, a teljes lakosságnál 89 ezres nézőszámot ért el a műsor.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.