A Déli Sark meghódítására készül Rakonczay Gábor, az extrém sportoló 47 nap alatt, 980 kilométert megtéve, hóban, fagyban, olykor mínusz negyven fokos hőmérsékletben tervezi elérni a Déli sarkpontot.
„Gyerekkori álmom ez, ugyanúgy, mint a hajózás, csak utóbbi elérhetőbb volt, mert fogtam magam, és építettem egy csónakot. Most azonban megtaláltam a csapatot, amellyel meg tudom valósítani a Magyar Déli-sark Expedíciót is, és nagyon jó, hogy közben nem vagyok százéves…” – mondta Rakonczay Gábor az expedíció kapcsán ma tartott sajtótájékoztatón, aki számára a part széléről a Déli-sarkra eljutni a kalandok netovábbja, olyan, mint a hegymászóknak az Everest.
Az új-zélandi felkészítő tábor és a 29 napos, grönlandi expedíció tehát csak a bemelegítés volt, még ha kőkemény is, s közben Gábor jelesre vizsgázott kitartásból, küzdeni tudásból, problémamegoldásból. Azt is remekül bírta, amikor három napra a sátra fogságában ragadt egy vihar miatt.
Itthonról egy komplett csapat követi majd a sportoló mozgását, s ugyanez a csapat segít neki az előkészületekben is, hiszen amint a sportoló mondta, a precíz előkészítés legalább annyira nehéz, mint maga a feladat.
Gábor felkereste a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatát, ahol a projektje ismertetése után a testület felkérte az ügye mellé fővédnöknek Németh Ottót, a tagozat alelnökét. Ő pedig úgy gondolta, hogy a tagozat extrém kihívásokban járatos sportolójával, a ma már sportmenedzserként is dolgozó Szalay Balázzsal viszi végig a projektet. A két szakember tapasztalatát és kapcsolatrendszerét felhasználva marketingtervet készített, s úgy döntött, hogy Szalay Balázs csapata, a Sportmarketing Ügynökség koordinálja majd Rakonczay Gábor legújabb expedícióját.
„Amikor Gábor megkeresett minket és bemutatta új expedíciós tervét, rögtön éreztem, hogy mellé kell állnom – mondta Németh Ottó. – Már az első beszélgetésünk után tudtam, hogy tapasztalt, mentálisan erős, fizikailag felkészült, az extrém körülményeket jól tűrő, és remek problémamegoldó képességgel megáldott sportolóról van szó – az úttörő kalandok, a forradalmi kihívások pedig mindig tetszettek. A professzionális projektmenedzsment, a szponzorkeresés, a pénzügyi tervezés és a kommunikáció kialakítása azonban Gábor számára nehéz, szinte leküzdhetetlen feladat volt, ezért is fordult a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatához. A testület a részletek megismerése után felkért engem szakmai védnöknek, Szalay Balázst pedig – aki szintén a tagozat tagja –, hogy cégével lássa el az ügynökségi feladatokat. Kommunikációs stratégiánk arra a profi, szélsőséges körülmények között – úgy, mint sivatag, hómezők, hegycsúcsok – edződött csapatra épül, amely velem együtt bízik az expedíció sikerében.”
A CSR és a környezetvédelem az expedíció kiemelt küldetése, a csapat nagy hangsúlyt fektet rá, hogy felhívja a figyelmet a Föld megóvására. Zéró emissziós expedícióra törekszünk, napenergiát hasznosítunk, és nem hagyunk magunk után ökológiai lábnyomot. Küldetésünk az is, hogy felhívjuk a figyelmet a víz értékére, ami azért is különösen témába vágó a Déli-sarkkal kapcsolatban, mert a világ édesvíz készletének majd’ 90 százaléka ott található.
Ami a további kommunikációt illeti, a Déli-sark Expedíció a 21. századnak megfelelően digitális expedíció lesz, ami azt jelenti, hogy korunk szellemének megfelelően minden olyan digitális felületet használni fogunk, amelyeken be tudjuk mutatni a Déli-sark világát.
A közösségi médiában ugyanúgy hírt adunk Rakonczay Gábor kalandjairól, mint vlog formájában, vagy éppen az RTL Klub online felületein. Gábor videók és hangüzenetek formájában jelentkezik majd be a Déli-sarkról, hangos naplót vezet és videókat forgat. Az ő küldetésén keresztül közelebb hozzuk a követőihez a természetet, s kimozdíthatjuk őket a komfortzónájukból.
A Déli Sark meghódításáról a Marketing&Media magazin Németh Ottóval készített interjút, ami itt olvasható.