- Hirdetés -

A tradicionális média reneszánsza – “Programmatic everything” 20 éven belül!

|

- Hirdetés -

Az elmúlt évek digitális fejlődésének köszönhetően jelentősen kibővült a lehetőségek, csatornák száma, melyen keresztül eljuthatunk a fogyasztóinkhoz. Ezzel párhuzamosan a vásárlási döntéshozatal útja is lényegesen hosszabb lett. Mindeközben azt is tudjuk, hogy a reklámzajból való kitöréshez egyre inkább szükségünk van hiper-perszonalizált kommunikációs megoldásokra. A hirdetői piac tehát újabb transzformáción megy keresztül (1990-es években bevezetett digitális hirdetések óta talán a legnagyobb változáson), melyet az adatok tesznek lehetővé. Elérkezett az adat-vezérelt kampányok kora. Algoritmusok, adatok, technológia – ezek nélkül ma már lehetetlen hatékonyságot növelni.

Winning the moments” – megfelelő időben, megfelelő helyen, megfelelő üzenettel

Az elmúlt évek során számtalan területen tapasztaljuk a rohamos léptékű technológiai fejlődést, mely nélkül nem beszélhetnénk hiper-perszonalizált megoldásokról. A technológia segítségével kapcsolódik össze minden mindennel. Korábban elképzelhetetlennek tartott adatforrások kapcsolódnak össze, komplex rendszerek fejlődnek ki több platform egyesítésével és tudjuk, hogy ennek a folyamatnak nagyon messze van még a vége!

A jövő ezeké a centralizált, összekapcsolt megoldásoké, kizárólag ezen az úton járva tudjuk lekövetni a megváltozott fogyasztói magatartást és kiszolgálni sokrétű információ igényüket. Amint ez ténylegesen létrejön és elterjed az elkövetkezendő 20 évben, egyetlen platform segítségével fogjuk optimalizálni a teljes audió és/vagy vizuális megjelenéseinket minden eszközön és csatornán egyszerre. A “right time, right place, right message” által megvalósul a megfelelő rezonancia a hirdető és a fogyasztó között. Lehetőség lesz arra, hogy csatorna interakciók és lefedések helyett eggyé váljunk a fogyasztók mindennapjaival és legfontosabb momentumaival!

Programmatic út vezet a jövőbe

Az elmúlt években a konferenciák talán legkedveltebb “buzzword”-je a programmatic, többszáz előadás szólt piacterekről, célzásokról, minőségről, viewability-ről, sok szépen hangzó mutatószámról. Igazán a jövőről azonban ritkán esett szó, talán azért is, mert mi magunk is sok kérdőjellel a fejünkben néztünk elébe a ránk váró változásoknak. Ugyanakkor mostanra eltelt már a programmatic születése óta annyi idő, hogy tisztult a kép és reálisan látható a programmatic ereje, jövőbeni hatása.

A jelen egyik legnagyobb nehézsége az, hogy hatékonyan lépést tartsunk a fogyasztási szokások változásával. A médiafogyasztási trendekből egyértelműen látszik, hogy a különböző digitális eszközök és média csatornák fejlődése megosztotta a fogyasztók figyelmét, miközben az információra való igényük ugrásszerűen nőtt. Természetesen arról sem feledkezünk meg, hogy 2001-ben hazai piacon reklám értékesítésre elérhető 9 darab TV csatornához képest jelenleg több, mint 70 csatornáról beszélünk 2018-ban, azaz a hirdetőknek egyre inkább figyelmet kell fordítania a megfelelő időzítésre, elhelyezésre és üzenetre.

Ezeket a fontos tényezőket hatékonyan lehet kezelni a programozott vásárlási térben, így mosódik el a jövőben végleg az offline és online közti, jelenleg még éles határvonal: eltűnik az “offline” fogalma, miközben minden azzá válik.

Milyen tények teszik ezt lehetővé?

  1. Több hirdetési piactér egy helyen a programmatic világban: Egyre több digitális csatornát (médiaértékesítési platformot/hálózatot) ölelnek fel a programmatic vásárlási eszközök. Minél több média felület kerül ebbe a térbe, annál hatékonyabb gyakorisági kontrolt alkalmazhatunk a megjelenéseink során. Nem beszélve arról, hogy közben a megjelenések időzítése is kifinomul! Amerikai és Nyugat-európai piacokon már el is kezdődött a piactér kiszélesítése, gondoljunk csak a digitális outdoor vagy programmatic TV megoldásokra!
  2. Adatok: A programmatic eszközök (DSP-k) sokkal több fogyasztói információt tesznek elérhetővé, mint bármely más korábbi média megoldás és vásárlási felület, hiszen ugyanazon fogyasztót szélesebb online portfolió interakcióin keresztül ismerhetjük meg. Ez az elérési volumen pedig évről évre folyamatosan és dinamikusan növekszik!
  3. Tanuló algoritmusok: Egyre több információt, adatot osztanak meg egymással a különböző digitális média felületek, melyek megfelelő alkalmazása még relevánsabb fogyasztók elérését teszik lehetővé. Ahogyan fejlődik a média- és adatpiac, úgy fejlődik a média tudomány és a hozzá tartozó matematika is. Ezek az algoritmusok a fogyasztói jellemzők mellett már az eszközt és az időzítést is felhasználják a valószínűség számításhoz!
  4. Technológiai fejlettség: A programmatic piactér az egyik legkomplexebb és legfejlettebb hálózat a média piacon. Egyre több rendszerrel és technológiai megoldással kapcsolódik össze, melyek továbbfejlesztik a médiavásárlást, az adatszolgáltatóktól kezdve, a különböző adservereken át egészen a hirdetésfigyelő (ad verification) technikai megoldásokig. Ezen szolgáltatások már a magyar piacon is jelen vannak, azonban széles körben való elterjedésük még várat magára, ugyanis komoly kihívást jelent a magyar nyelv kezelése, nem beszélve a szolgáltatások költség oldaláról, mely a hazai budget szintekhez mérve igencsak “nemzetközi árazású”.

Algoritmusok, adatok technológia: ezek a programmatic vásárlás legfőbb erősségei.

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...