- Hirdetés -

Csendes akcióban a Decathlon

|

Október elsejével elindult a „Csendes nyitvatartás” a magyarországi Decathlon áruházakban, mellyel a vállalat az autizmussal élő vásárlók számára szeretné megkönnyíteni a bevásárlást. Ennek keretében minden hónap első hétfőjén, délelőtt 10 és 12 óra között megváltozott körülményekkel üzemelnek az áruházak országszerte: nem szolgáltatnak zenét, csökkentik a világítást, a hangosbemondókat csak biztonsági esetben használják, a kasszasoroknál pedig előre engedik az érintett vásárlókat és családtagjaikat.

Május óta dolgozik együtt a Decathlon Magyarország az Autisták Országos Szövetségével (AOSZ) egy olyan, Magyarországon egyedülálló kezdeményezésen, mely túlmutat a zaj- és fényhatások csökkentésén.

„Sokan azt gondolják, hogy a probléma a zajok megszüntetésével és a fényhatások csökkentésével egy csapásra orvosolható. Az autizmus, vagy ahogy más néven hívjuk spektrumzavar azonban ennél összetettebb és egyénenként változó. Ezért kivétéles ez az együttműködés, hiszen a technikai feltételek mellett, a Decathlon saját dolgozóit is érzékenyítette.” – mondta Kővári Edit, az AOSZ elnöke.

Az indulásra való felkészülés hónapjaiban a vállalat folyamatos szakmai kapcsolatban volt az AOSZ-szal, az ő iránymutatásuk mellett dolgozták ki az áruház megváltozott működési körülményeit is. Ennek eredményeképpen nem használják a hangosbemondót, lekapcsolták a zenét és a világítást is csökkentették. A kasszánál előre engedik az autizmussal élő vásárlókat és családtagjaikat, illetve többi vásárlójukat is arra kérték, hogy ebben a két órában ők is legyenek megértőbbek.

Ezen felül a Decathlon minden áruházában lehetőséget biztosított saját dolgozói számára egy kötetlen beszélgetésre az AOSZ mentoraival, akik hasznos tanácsokkal látták el őket az autizmussal élők igényeivel kapcsolatban is. Az ő viselkedésük ugyanis esetenként nagyban különbözik a megszokott vásárlói közegétől.

„Egy munkatársunk felvetésére még tavasszal kezdtünk el foglalkozni ezzel a témával. Talán a vállalati kultúránkból is adódik, hogy maximális nyitottság fogadta az ötletet, így gyorsan eldőlt, hogy közösen belevágunk.„– mondta Gulyás Marianna, a Decathlon társadalmi felelősségvállalás vezetője. „Az AOSZ mentoraival közös beszélgetések után sok pozitív visszajelzést kaptunk áruházainkból is, több munkatársunk fogalmazta meg, hogy nagy büszkeséggel tölti el a tudat, hogy a Decathlonnál dolgozhat.”

A „Csendes nyitvatartás” első két órája zökkenőmentesen zajlott az összes áruházban az autizmussal élő vásárlók és a dolgozók legnagyobb megelégedésére. A következő ilyen alkalom november 5-én lesz, addig is szívesen fogadják a kérdéseket, észrevételeket az ugyfelszolgalat@decathlon.com e-mail címen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...