Az RTL Klubon jól kezdett a Survivor, a hét legnézettebb műsora pedig továbbra is A mi kis falunk. A TV2 egy filmmel verte a Szenzációs Négyest.
Az elmúlt és a mostani héten még nem várhatóak nagy meglepetések az RTL Klub és a TV2 nézettségi versenyében. Az előbbi viszonylag nagy főműsoridős előnnyel vezet, s valószínűleg ez lesz a helyzet a mostani héten is. Az már nagyobb kérdés, hogy mi lesz a jövő héttől, akkor ugyanis egyszerre mutat be rengeteg új műsort a TV2. Érdemes lesz majd figyelni, hogy ez mennyire forgatja fel a megszokott erőviszonyokat.
Az elmúlt héten az RTL Klub 16,1, a TV2 9,3 százalékos főműsoridős közönségarányt produkált, azaz kettejük között 6,8 százalékpont volt a differencia. Hétfőtől szombatig minden estét megnyert az RTL Klub. A legnagyobb előnyük szombaton volt (RTL Klub: 21,1% vs. TV2: 7,4%), a vasárnapi főműsoridőben viszont kikaptak a TV2-től (TV2: 14,5% vs. RTL Klub: 12,9%).
39. hét / 38. hét / 37. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,1% / 16,9% / 17,0%
TV2 – 9,3% / 8,3% / 8,0%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (39. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 18,3%
Survivor – 20,2%
Barátok közt – 15,2%
Éjjel-nappal Budapest – 16%
TV2
Tények – 16,2%
MasterChef VIP – 11%
A Piramis – 6,3%
Az RTL Klubon 20 százalékos heti átlaggal kezdett a Survivor, ami elég jónak számít. Ráadásul lehet, hogy a következő hetekben még rátesznek egy lapáttal, a tavalyi első évadnál ugyanis az látszódott, hogy hétről hétre tudott épülni a műsor nézettsége. Az esti RTL Híradó és a Tények versenyében előbbi vezet, viszont a Tények meglepően erősen teljesít a 18-49 éveseknél, korábban ennél nagyobb különbség szokott lenni a két esti hírműsor között.
A TV2 főműsoridős programjai közül a MasterChef VIP túlteljesítette a csatornaátlagot, de a Survivortől messze jártak. A Piramis viszont továbbra is nagyon gyengélkedik, pedig tavasszal az előző évad még olyan nézőszámokat hozott, mint most az RTL-nek a Surivor.
Az elmúlt hét legnézettebb műsora – már-már szokás szerint – A mi kis falunk volt. A sorozat a 18-49 éveseknél 435 ezres, a teljes lakosságnál 1,05 milliós nézettséget hozott az RTL Klubnak. A napi műsorok közül a Survivor hétfői adása produkálta a legjobb nézőszámot a kereskedelmi célcsoportnál: 255 ezer nézőt.
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebb tartalma a vasárnap műsorra tűzött Pappa Pia című film volt, ami 293 ezer nézőt vonzott és verte is a 176 ezres nézettségű Szenzációs Négyest. A teljes lakosságnál a múlt hétfői Tények volt a TV2 legnézettebb műsora, miután 825 ezres nézettséget ért el.
Most nem került be a Top 10 műsor közé, de az MTVA legnézettebb műsora az M4 Sport vasárnapi Forma-1 közvetítése volt. Az orosz nagydíjra a kereskedelmi célcsoportból 124 ezren, a teljes lakosságból 377 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.