Ingyenes, reklámokból fenntartott online videós szolgáltatás indítására készülhet az Amazon, a társaság akár már a héten bejelentheti az újdonságot. Az eddigi hírek alapján televíziós programok és mozifilmek egyaránt lesznek a kínálatban.
A CNBC beszámolója alapján a szolgáltatás nem csak az Amazon Prime Video előfizetői számára lesz elérhető, de annak a becslések szerint 48 millió amerikainak is, akik rendelkeznek Fire TV streaming eszközzel. Az új szolgáltatást az Amazon IMDb nevű érdekeltsége nyújtaná, a lépéssel a társaság még nagyobb szeletet próbál kihasítani magának a 70 milliárd dollárosra becsült amerikai tévés hirdetési piacból.
Szintén a CNBC számolt be arról, hogy legalább három nagy médiavállalattal folytatott már tárgyalásokat az Amazon az új szolgáltatás tartalmi hátterének megalapozásáról.
A digitális reklámpiacot jelenleg a Google és a Facebook uralja, a részesedésük 57 százalék körüli, míg az Amazon a harmadik legnagyobb hirdetési platform a digitális világban, ugyanakkor mindössze a piac 4 százalékát tudhatja magáénak az eMarketer adatai alapján.