- Hirdetés -

Egyre több a szponzorüzenet

|

Ötödével több szponzorüzenetet tartalmaztak a televíziós műsorszámok az idei első félévben a tavalyihoz képest, és nagyban nőtt a nyereményjátékok népszerűsége is – derül ki az NMHH vizsgálatából. A legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt.

Összesen ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve az idei év első felében: a TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra. Az RTL Klubnál némi visszaesés volt kimutatható (19,9 ezer vs. 18,5 ezer). A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg. A féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt, a naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott. A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek a már említett Időjárás-jelentés, a Mokka (1995) című reggeli műsor és A Piramis (1972) című vetélkedők voltak. Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött. A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A támogatás egy speciális formája, amikor rövid ismertetés mellett egy díj vagy nyeremény jelenik meg. Ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017 azonos időszakához képest, ugyanis az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon, míg egy évvel korábban ez a szám 7349 volt. A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét – 50,5 százalékát – tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset). Összehasonlításként: 2017 első félévében a nyereményjátékkal összekapcsolt szponzorációk száma a Duna Televízión 797, az RTL Klubon 2332, a TV2-n pedig 3209 volt. Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...