A vállalatok 46 százaléka az automatizációt és a digitalizációt tartja a legnagyobb kihívásnak, amivel a kintlévőség-kezelési szakma szembesül az elkövetkezendő években – derül ki az EOS tanulmányából. További 31% szerint a big data, 26% szerint a kiberbűnözés, és 12% szerint a mesterséges intelligencia implementálása jelenti majd a legfontosabb témákat, amellyel a szakmának boldogulnia kell a közeljövőben.
A magyarországi cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy milyen következményeket okoznak vállalatuk számára a késedelmes fizetések és a ki nem fizetett számlák. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (47%), a pénzforgalmi gondokat (42%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (38%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 21% pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. A magyar cégek 16%-a konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a követelések megfelelő és szakszerű kezelése az egész gazdaság számára fontos kérdés: „Rendkívül lényeges, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. Gyakran láthatjuk, hogy a ki nem fizetett számlák körbetartozást okoznak, sőt akár egy egész beszállítói láncot is bajba sodorhatnak, ami esetenként több száz vagy akár több ezer munkahelyet is veszélyeztethet” – jelentette ki Thummerer Péter.