- Hirdetés -

Ezek a trendek formálják a jövőt

|

Az elmúlt két évtized gyors technológiai fejlődése és innovációi következtében fellépő digitális zaj hatásaként itt az ideje elgondolkodni azon, hogy mit is szeretnénk valójában – derül ki az Accenture jelentéséből. Az értékek alapos vizsgálata és az igények feltérképezése nyomán az innovációknak újra az emberi értékekről kell szólnia. Az Accenture Interactive 12. alkalommal megjelenő Fjord Trends 2019 című jelentése 7 olyan trendet azonosít, amelyek a jövőben hatással lesznek az üzleti életre, a technológiára és a designra.

A jelentés szerint az utóbbi évek vállalati innovációi elárasztanak bennünket, túlterhelnek, és ez rengeteg időt és figyelmet követel tőlünk. Korábban mindenki az újdonságokra, az izgalmas és azonnal megszerezhető dolgokra vágyott, de ma már inkább a „csendesebb” valódi értékek kerülnek előtérbe. Tehát érdemes átgondolni, hogy minek van igazán értéke, és meg tudjuk-e azt tenni, hogy ne vegyük igénybe kevésbé fontos termékeket és szolgáltatásokat. Ez gyakorlatilag teljesen megváltoztatja magához a technológiához és a márkákhoz fűződő kapcsolatunkat.

Ennek a szemléletváltásnak nagy jelentősége van, tehát eljött az ideje, hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat és élményeket teremtsünk, amikre az emberek igazán vágynak és amelyeket értékelnek.

„2019-ben azok a vállalatok kerülnek előtérbe, akik értékes és a fontos dolgokat nyújtanak az egyéneknek, és általában a világnak is” – mondta Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója. „Az értékteremtés nem egyszerűen a növekedésből fakad, hanem abból, hogy képesek legyünk jobbá tenni a dolgokat. Úgy gondoljuk, – és a legfrissebb trendek is ezt támasztják alá – hogy ügyfeleinknek minden esetben a legjobb felhasználói élményt kell nyújtanunk – olyan élményt, amely jobbá, hatékonyabbá és értelmesebbé teszi az emberek életét.”

A Fjord Trends 2019 hét olyan irányvonalat fogalmaz meg, amelyek az élmények új generációját alakítják a jövőben, és gyakorlati tanácsokkal is szolgálnak a vállalatok számára, hogy felkészüljenek az előttük álló lehetőségekre:

A csönd aranyat ér: a munkavállalók túlterheltsége már egészségügyi problémákat okoz. A különböző termékeket és márkákat tudatosan kell eljuttatni a nyugalomra vágyó fogyasztóhoz. A zajos világban ezt egy módon lehet elérni: átgondolt tervezéssel.

Utolsó szalmaszál: Elég a beszédből! Az emberek elvárják, hogy a termékek és szolgáltatások fenntarthatók legyenek, különben elfordulnak azoktól.

Adatminimalizmus: nincs egyetértés a felhasználók és a vállalatok között a személyes adatok értékével kapcsolatban. A szakadék áthidalásához az átláthatóság lehet a kulcs.

Semmi sem szabhat gátat: a mobilitás – az elektromos robogóktól a drónokig -, megváltoztatta a települések és városok életét, amelyek szinte szabadon elérhetővé, átjárhatóvá váltak mindenki számára.

A társadalmi integráció ellentmondásossága: a 2018-as év felhívta a figyelmet arra, hogy érdemes odafigyelni a különféle hangokra, visszajelzésekre. De hogyan lehet mindenki számára úgy tervezni, hogy közben véletlenül se zárjunk ki senkit? Az emberek beskatulyázása helyett inkább a gondolkodásmódot kell előtérbe helyezni.

Space Odyssey”: a munkahelyi és kiskereskedelmi tereknek digitális megújulásra van szükségük. Ideje lenne újragondolni ezek tervezésének és kivitelezésének módjait és eszközeit.

Mesterséges valóságok: olyan új világban élünk, amelyben a valóság sokszor mesterségesen generált. Az arcok lecserélése és a hangszimuláció egyre hihetőbb szintetikus valóságot teremt, ezért a vállalatoknak ki kell dolgozniuk, hogy miként tudják hasznosítani ezt a mesterséges technológiát, és hogyan kezelhetik a felmerülő veszélyeket.

„A számos területet forradalmasító, tartalmas és figyelemfelkeltő tervezés lehetőségei most nagyobb hangsúlyt kapnak, mint valaha” – mondta Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati igazgatója. „Egy kreatív forradalom csúcsán állunk: lehetőségünk van arra, hogy újragondoljuk termékeinket és szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy gondoskodjunk világunkról és a benne élőkről.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...