- Hirdetés -

Rémálom karácsony előtt

|

A vásárlók harmadának törték már fel a pénzügyi hitelesítő adatait – derül ki a Kaspersky felméréséből. A kényelmes ünnepi vásárlás közben is fontos az elővigyázatosság.

A féktelen vásárlások időszaka már a novemberi Black Friday-nek köszönhetően megkezdődött. Ezt gyorsan követi a karácsonyi és az újévi ajándékozás, majd a januári kiárusítások. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a fogyasztók banki hitelesítő adatait vagy online vásárlói fiókjait támadó kiberbűnözők számára pont ez az ünnepi időszak jelentheti a főnyereményt. Ahogy az a Kaspersky Lab „Az ünnepi hangulattól a jelszópánikig: online pénzkezelés karácsonykor” (From festive fun to password panic: Managing money online this Christmas) című jelentéséből kiderül, az online vásárlás olyannyira a legnépszerűbb internetes tevékenységek egyike, hogy a rangsorban csak az e-mailezés előzi meg. És bár az emberek többsége (93%) számára nem ismeretlenek a pénzügyi kiberfenyegetések, mégis 32%-ukkal fordult már elő, hogy pénzügyi hitelesítő adataik rossz kezekbe kerültek.

Bár az online vásárlás kínálta kényelem nagyon csábító lehet, néhányan még mindig aggódnak az online fizetéseik védettsége miatt. Sajnos az aggodalmaik igencsak megalapozottak. A felmérés feltárta, hogy abból a 32%-ból, akinek adatait feltörték, egynegyedük (26%) soha nem látta viszont a pénzét. Az emberek pénzügyeit potenciálisan veszélyeztető tényezők közé tartozik például az, hogy a fizetési hitelesítő adatokat nehéz ellenőrzés alatt tartani azt követően, hogy különféle e-kereskedelmi platformokon használták őket, valamint az, hogy sokéle fizetési mód áll rendelkezésre.

Az online vásárlás olyan, mintha egy nagy bevásárlóközpontban lennénk, ahol több tucat különféle e-kereskedelmi platformról vásárolhatunk árucikkeket. Nem meglepő tehát, hogy a vásárlók számára gondot jelent az összes online fizetési adatuk ellenőrzés alatt tartása. Az emberek több mint a fele (54%) amiatt aggódik a legjobban, hogy a kiberbűnözők hozzáférnek a pénzügyi hitelesítő adataikhoz. Ugyanakkor a válaszadók harmada (36%) elfelejtette, vagy nem is próbálta megjegyezni, hogy mely weboldalakon és alkalmazásokban adta meg a pénzügyi adatait.

A fogyasztók arra törekszenek, hogy a fizetési hitelesítő adataik könnyen megtalálhatók és megjegyezhetők legyenek, sőt, a válaszadók közül minden ötödik (20%) előszeretettel tárolja őket valamilyen eszközön. Így az online vásárláskor egyszerűbb és kényelmesebb a hitelesítő adatokat megadni, és az elfelejtésük miatt sem kell aggódni. Azonban, ha az eszköz elvész vagy ellopják, a felhasználó nem csak a személyes adatainak az elvesztését kockáztatja, hanem pénzének elvesztését is, mivel az illetéktelen személyek a bankszámlájukhoz is hozzáférhetnek, ha megtalálták az ehhez szükséges hitelesítő adatokat az okostelefonon tárolt jegyzetek között.

A digitális fizetési módok széles köre teljes szabadságot ad a vásárlóknak a kedvenc áru- vagy szolgáltatás-vásárlási módjuk kiválasztásához. A legkedveltebb fizetési módot még mindig a bank- és a hitelkártyák, a bankszámláról történő közvetlen átutalások, valamint az e-pénztárcák, például a PayPal jelentik. De ezek mellett más fizetési módoknak is egyre inkább növekszik a népszerűsége. A gyakori vásárlásokkal az emberek hűségprogramok keretében pontokat gyűjthetnek, amelyeket további vásárlásokhoz használhatnak fel, ha ismét felkeresik az adott kereskedőt. Ráadásul az okostelefonoknak és az okosóráknak köszönhetően a fogyasztóknak már pénztárcát, készpénzt vagy akár plasztikkártyákat sem kell maguknál hordaniuk. Ez hozzájárult az érintés nélküli fizetési módok, például a PayPass vagy az Apple Pay növekvő népszerűségéhez, olyannyira, hogy ma már a vásárlók egyharmada (31%) rendszeresen használja ezeket.

„Az év vége és a karácsonyi ünnepek egy csodálatos időszak, amikor mindenki ajándékokat vásárol a családtagjainak és a barátainak. Ugyanakkor senki sem szeretné, ha ezt az időszakot elrontaná egy nem biztonságos tranzakción keresztül vagy online csalás következtében elszenvedett anyagi veszteség” – véli Marina Titova, a Kaspersky Lab fogyasztói termékmarketingért felelős vezetője. „Nagyon oda kell figyelnünk a pénzügyi adatainkra és az online fizetéseinkre, ügyelnünk kell arra, hogy ne adjuk meg a bankkártyánk adatait nem megbízható weboldalakon, illetve, hogy ne fizessünk nem biztonságos eszközökről.”

Az online vásárlás biztonságosabbá tétele érdekében a Kaspersky Lab egy olyan kiberbiztonsági megoldás használatát ajánlja, amely védelmet nyújt az online tranzakcióknál, és gondoskodik a vásárlói fiókok biztonságosságáról.

A Kaspersky Security Cloud jó példa arra, miként segíthet egy szoftver adaptív módon az embereknek a pénzügyeik biztonságossá tételével kapcsolatos kihívásaik leküzdésében. A megoldás úgy biztosít védelmet a hitelkártya-adatok számára, hogy minden online vásárláskor egy biztonságos böngészőt nyit meg, és biztonságosan automatikusan beírja a fizetési adatokat.

A Kaspersky jelszókezelő azzal a céllal született, hogy biztonságossá tegye a magánéletet, többek között biztonságban tartsa a pénzügyi adatokat. A megoldás biztonságos hozzáférést biztosít a vásárlóknak a jelszavukhoz, PIN-kódjukhoz és főbb hitelesítő adataikhoz bárhol, bármilyen készüléken, ezáltal gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a fizetéseket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...