A múlt évben 9,8 milliárd dollárt költöttek az Egyesült Államokban zenevásárlásra a fogyasztók, ez 12 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A Spotify-hoz és az Apple Musichoz hasonló streaming szolgáltatások tarolnak a piacon, 2018-ban harmadával nőtt a bevételük.
Az RIAA napokban nyilvánosságra hozott jelentése kiemeli, hogy a tavalyi volt sorban a harmadik év, amikor tíz százalék feletti bővülést mértek a zeneértékesítésben. Az már az elmúlt években is megfigyelhető volt, hogy a streaming szolgáltatások egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak ebből a szegmensből, azonban 2018-ban újabb mérföldkövet sikerült elérniük: a teljes piac 75 százalékát tudhatták magukénak.
A streaming zeneszolgáltatásból származó bevétel egyébként jóval gyorsabban nőtt, mint a teljes értékesítés. Ebben a szegmensben a múlt évben 30 százalékos volt a bővülés és 7,4 milliárd dollárt költöttek el így zenére az amerikaiak.
A RIAA elemzéséből az is kiderül, hogy elsősorban az előfizetéses modell érvényesül a streaming esetében. Ez a részterület 32 százalékos növekedést produkált és 5,4 milliárd dollárnyi bevételt hozott az olyan szolgáltatóknak, mint a Spotify, az Apple Music vagy éppen az Amazon Prime. A múlt év végére egyébként már 50 millióra nőtt az Egyesült Államokban a streaming zenei szolgáltatásra előfizetők száma, ami egy év alatt mintegy 40 százalékos bővülést jelent.
A fizikai adathordozók iránti kereslet összességében csökkent, igaz kettősség figyelhető meg ebben a szegmensben. A zenei CD-k forgalma a RIAA becslése szerint 698 millió dollár volt tavaly, ez éves összevetésben 34 százalékos visszaesést jelent. A múlt év volt az első 1986 óta, amikor a CD-értékesítés nem érte el az egymilliárd dollárt. A retrohullámnak köszönhetően viszont nőtt a bakelit lemezek eladásából származó bevétel. Ebben a szegmensben 8 százalékos volt a bővülés és 419 millió dollárt hoztak a bakelit lemezek. Érdekesség, hogy utoljára 1988-ban volt nagyobb bevétel ebből a zenehordozóból az Egyesült Államokban.