- Hirdetés -

Egyre zöldebb az IKEA

|

Az IKEA korábban is jelentős lépéseket tett a fenntartható működés felé, idén pedig tovább csökkentette a környezetre gyakorolt hatását a vállalat. Ezzel egy időben, az IKEA egy jobb jövőre vonatkozó elképzeléseit is megfogalmazta. Ezekkel a lakberendezési vállalat nemcsak, hogy csökkenti az ökológiai lábnyomát, de lehetővé is teszi mások számára, hogy egészségesebb és fenntarthatóbb életet éljenek.

A világ legnagyobb bútorkereskedőjeként az IKEA célja, hogy jobbá tegye az emberek életét világszerte, az ágyaktól a kanapékon át a konyhaasztalra kerülő ételig – mindezt fenntarthatóbb módon. Fenntarthatósági stratégiájának optimalizálása és fejlesztése érdekében, és hogy jelentősebb pozitív hatással legyen az emberekre és a bolygóra, az IKEA három kulcsterületet határozott meg a következő évekre. Ezt a vállalat a saját megfigyeléseire, illetve az ENSZ által kiadott Fenntartható Fejlődési Célokra alapozta.

Egészséges és fenntartható élet: több mint egymilliárd ember számára elérhetővé tenni, hogy jobb mindennapi életet élhessenek a bolygó adta kereteken belül. Ez magába foglalja az egészségesebb és fenntarthatóbb, növényalapú ételkínálatot, és a jobb hétköznapok köré épülő mozgalom létrehozását.

Körkörös és az éghajlatra előnyös működés: 2030-ig körkörös működésűvé válni, újratermelni az erőforrásokat az üzleti növekedés fenntartása mellett. A körkörös működés azt jelenti, hogy az IKEA elkötelezett a megújuló és újrahasznosított alapanyagokra való átállás iránt, melyet 2030-ig szeretne véghez vinni a lakberendezési vállalat. Emellett célunk az erőforrások újratermelése és az ökoszisztéma védelme világszerte.

Tisztességes és befogadó: pozitív társadalmi hatással lenni mindenkire a teljes ellátási lánc mentén. Az IKEA kiértékeli a folyamatait és a beszállítóit, ezzel biztosítva, hogy az ellátási láncban mindenki értékteremtő munkát végezhessen, nemzetiségre, nemre, szexuális beállítottságra, vallásra, vagy más körülményre való megkülönböztetés nélkül.

Az egészségesebb és fenntarthatóbb hétköznapi életért

Az egyik legnépszerűbb termék a jobb mindennapok érdekében a vegetáriánus hot dog volt. Nem csak ínycsiklandó és gusztusos, de karbon lábnyoma is 85 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos változaté. A bevezetése és a pénzügyi év vége között eltelt alig egy hónap során több mint 18 000 darabot vásároltak Magyarországon, ami a teljes hot dog értékesítés 8 százalékát tette ki.

A fenntartható konyha azonban sokkal több, mint a zöldséges hot dogok – az IKEA bejelentette, hogy 2020-ig minden egyszer használatos műanyagot eltávolít áruházaiból, beleértve a szívószálakat és a műanyag tányérokat. A konyhai hulladék csökkentése érdekében a vállalat az előző pénzügyi év során bemutatta az IKEA 365+ ételtárolók új kollekcióját, amelyek különböző méretű, formájú és tetejű edényeket tartalmaznak. Ezek alkalmazkodnak a vásárlók igényeihez, és lehetővé teszik, hogy a finomságok tovább maradjanak frissek. A bevezetés évében az IKEA több mint 90 ezer darabot értékesített a környezetbarát termékcsalád darabjaiból Magyarországon. Ez egy nagy lépés a fenntartható élet felé, ugyanis nemzetközi statisztikák szerint az emberek átlagosan 100 kg ehető ételt dobnak ki a fejlett országokban minden évben.

Körforgásban tartani

Hogy a lehető legjobban hasznosíthassa a termékeket, és a fenntarthatóbb életre inspirálja az embereket, az IKEA a Bútorok második élete program elindítását tervezi. Ennek keretében a vásárlók visszavihetik a használt IKEA bútoraikat az áruházakba, amelyeket az áruházak később újra értékesítenek kedvezőbb áron, az eredeti tulajdonos pedig ennek megfelelő értékben egy ajándékkártyát kap, amit levásárolhat az áruházban. A programot az IKEA Magyarországon idén tervezi elindítani.

Emellett a svéd lakberendezési vállalat az áruházak működésének optimalizálásába is jelentős mértékben befektetetett. Az IKEA Magyarország 7 százalékkal növelte áruházainak energiahatékonyságát (azaz ennyivel kevesebb energiát fogyasztanak az áruházak vásárlónként). Az áruházakban keletkező hulladék 97,9 százalékát újrahasznosításra vagy energiaértékelésre küldte a vállalat az előző pénzügyi év során.

A jobb munkakörnyezetért

Az IKEA maradandó és pozitív változást szeretne elérni a közösségekben, amelyben jelen van, legyen szó gyerekekről vagy felnőttekről. Az áruházak környékén található iskolák, óvodák és más oktatási intézmények folyamatos támogatása mellett a vállalat 2018-ban ismét elindította a Veled Közösen elnevezésű programját. A több száz jelentkező szervezet közül 15 került a döntőbe, ahol az IKEA FAMILY klubtagok szavazataikkal állították fel a végső sorrendet. A győztesek között mintegy 21 millió forint értékű bútort osztott szét a magyarországi IKEA.

Nincs színesebb a gyerekek képzeleténél – az IKEA épp ezért hívja meg a legkisebbeket minden évben, hogy rajzolják meg álmaikat, amelyek közül a legkreatívabbakat valóra is váltja puha játékok formájában. Az új, korlátozottan elérhető SAGOSKATT játékkollekcióból származó teljes bevételt szervezetek, alapítványok számára ajánlották fel az áruházak, amelyek helyi gyermekeken segítenek. Magyarországon több mint 5 millió forintot osztottak szét az áruházak 12 szervezet között.

„Az álmunk, hogy az otthoni lakberendezésen túl is cselekedjünk, lehetőségetek teremt, de egyben felelősséget is ró ránk. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyensúlyba hozzuk a gazdasági növekedést és a pozitív társadalmi hatásokat a környezetvédelemmel és a fenntarthatósággal. Megvan a lehetőségünk és megvannak az eszközeink, hogy Magyarországon, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában jelentős és tartós változást idézzünk elő a jelenlegi és a jövő nemzedékei számára“ − mondta Roman Bojko, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős fenntarthatósági vezetője.

Hozzátette: „Azért, hogy hozzájárulhassunk az emberek mindennapi életének javításához az értékláncunk valamennyi szakaszában, mindent annak érdekében teszünk, hogy emberek milliói élhessenek fenntarthatóbb és egészségesebb életet. Ezért használjuk hatékonyan az erőforrásainkat, ezért biztosítunk tisztességes munkakörülményeket, ezért tartjuk tiszteletben az emberi jogokat és támogatjuk a társadalom pozitív változásait. Ezt a megközelítést nevezzük az emberekre és a bolygónkra nézve előnyösnek. És ez nem csupán az üzleti tevékenységünkre vonatkozik, hanem a jövőbeli sikereink szempontjából is létfontosságú.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...