A világ 40 kiemelkedő női focistája gyűlt össze a Nike eseményén Párizsban, hogy együtt mutassák be 14 ország nemzeti mezét, amelyeket a játékosok a nyári, Franciaországban rendezett női labdarúgó világbajnokságon viselnek majd. A női anatómia sajátosságait és a fenntarthatóságot szem előtt tartó kollekció mellett a márka számos további programmal is segíti a nők sportolását.
A Nike Párizsban bejelentette, hogy partnerségre lépett az UEFA Női Bajnokok Ligájával. Ennek keretében három éven keresztül a sportszergyártó biztosítja a hivatalos focilabdát a liga mérkőzésein, valamint támogatja az UEFA Together #weplaystrong kezdeményezését, amelynek célja, hogy öt éven belül Európa vezető női csapatsportjává tegye a futballt.
„Hisszük, hogy ez a nyár egy fordulópont lehet a női labdarúgás népszerűségének történében” – mondta Mark Parker, a NIKE elnök-vezérigazgatója. „Szeretnénk, hogy ez az energia és részvétel kiterjedjen minden sportágra. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy továbbra is az élsportolók első számú támogatói legyünk, már az alapoktól kezdve segítsük a jövő generációit a fejlődésben, és még több innovatív terméket alkossunk a nők számára.” – tette hozzá Mark Parker.
A 14 nemzeti mez tervezési folyamata a profi női focisták visszajelzései alapján indult el, majd 4D-s szkenneléssel és mozgásfelvételek készítésével folytatódott a Nike Sport Research Lab kutatólaboratóriumában. A sportszergyártó a méretek széles skálájáról is gondoskodott: a 2019-es tavaszi-nyári sportmelltartó-kollekció a női anatómia sajátosságaira szabva 57 féle fazonban, 44G-ig terjedő méretezéssel érhető el, ennek köszönhetően a nők rugalmasan válaszhatnak a testükhöz tökéletesen illeszkedő darabot.
A most bemutatott nemzeti mezek tervezésénél a funkcionalitás mellett a fenntarthatóság is fontos szerepet kapott. Erre számos kreatív megoldást dolgozott ki a márka, mint például a növényi alapú festék, a felesleges Flyknit szálak összegyűjtése új felsőrész megalkotásához, az innovatív Flyleather anyagban pedig legalább 50%-ban újrahasznosított valódi bőrt találunk. Emellett minden Nike futball felszerelés újrahasznosított palackokból készül. 2010 óta több, mint 6 milliárd palackot használtak fel újra Nike termék megalkotásához, az éves volumen pedig meghaladja az 1 milliárdos mennyiséget.
A Nike programjai keretében Észak-Amerikától kezdve Kínáig bezárólag számos kiemelkedő női sportolót támogat. A focin túl a márka a női kosárlabda előmozdítása területén is aktív, valamint 200 egyetemmel együttműködésben összesen több, mint 25 000 női sportolót támogat különböző sportágakban az Egyesült Államok területén.
A lányok sportolása a világon még sok helyen korlátokba ütközik, ezen a sportszergyártó a helyi közösségekkel kiépített partnerségek révén (pl. helyi női edzők támogatásával) és a kifejezetten a lányok számára készült innovatív termékeivel igyekszik segíteni. Egyik programja keretében iskolákon és egyéb közösségi szervezeteken keresztül Nike Pro hidzsábot és női sportmelltartókat juttat el nélkülöző fiatal lányoknak.