A Marketing Summit Program Hub-on Magyarország vezető szakemberei közösen összegyűjtötték a marketingszakma aktuális és jövőbeni kihívásait. A Marketing Summit Hungary szervezői azonban továbbra is gyűjtik a kihívásokat, melyeket összegezve Marketing Challenge List 2019 néven fognak nyilvánosságra hozni.
A programalkotói eseményen a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai, valamint a marketing célokra legtöbbet költő iparágak (gyógyászat, gyógyhatású készítmény, kereskedelem, élelmiszer, szépségápolás, pénzintézet-, biztosítótársaság, kultúra, szabadidő, szórakozás, ital, közlekedési eszközök) legnagyobb hirdetőinek marketing – és kommunikációs vezetői vettek részt. A vezető marketinges szakemberek munkája alapján a következő témacsoportok rajzolódtak ki:
- Sales vagy marketing? Mi a feladat, hol a határ a területek között, merre fejlődjön a szervezet, illetve maga a marketingvezető?
- Szükség lesz-e marketingre, marketingesre az automatizált jövőben? Ha igen, mihez értsen a jövő szakembere? Hol lesz a szerepe a kreativitásnak?
- Munkáltatói márkaépítés: Hogyan szerezzük meg, és még inkább hogyan tartsuk meg az értékes szaktudást a marketing szervezetben? Hogyan kezeljük a kiégést, és az elvándorlást?
- Digitalizáció hatása a fogyasztói döntésre, értékesítési formákra és csatornákra: Hol és hogyan vásárol a fogyasztó?
- Melyek a működő omnichannel marketing megoldások? Hogyan lehet direkt kapcsolatot kiépíteni és fenntartani a fogyasztóval?
- Márkaépítési kihívások: Hogyan lépjünk magyar márkaként nemzetközi piacra? Milyen a jó árstratégia? Hogyan építhetünk márkát a célcsoportok passzivitása, érdektelensége esetén? Mit várnak a márkáktól az új generációk?
- Adatok minőségi, hatékony és jogszerű elemzési és felhasználási kérdései: Hogyan segíti a marketingest a marketingautomatizáció az adathalmazok minőségi felhasználásában? Hogyan tudom felhasználni a big datát a tervezéshez?
- Médiatervezés aktuális kérdései: Hogyan allokáljuk az erőforrásainkat? Hogyan mérjük a média hatékonyságát? Hogyan határozzam meg a KPI-okat? A médiatervezés technikai kihívásai
- Influencerek: Hogyan illeszthetőek bele a kommunikációba, hogyan alkalmazhatóak a szolgáltatási szektorban?
- CSR: Hogyan csinálhatunk hasznos, mérhető és tartalmas CSR kampányokat?
- Eszközspecifikus kihívások: Mikor melyik digitális marketingeszközt használjuk? Például a chatbot mire jó és mire nem? Hogyan használjuk AR/VR/Hologramot? Digitális OHH már spájzban van? Okoseszközök a mindennapokban az új reklámfelületek?
A Marketing Summit Hungary szervezői – a Magyar Marketing Szövetség, a Positive Adamsky és a Marketing&Média– továbbra is gyűjtik a kihívásokat, ezért arra buzdítják a marketing és kommunikációs iparágban dolgozókat, hogy küldjenek be olyan témákat, amelyek a legjobban foglalkoztatják őket. A kihívásokat a challenge@marketingsummit.hu email címre várják. A konferencia programbejelentése pedig június 3-tól várható, viszont már lehet regisztrálni az esemény weboldalán.
A Marketing Summit Hungary-t az idei évben új helyszínen, az Erzsébet téri Akvárium Klubban és új időpontban, szeptember 12-én rendezik meg.