- Hirdetés -

Együtt fejleszti a jövő autóját a Toyota és a Subaru

|

A Toyota a Subaruval közösen fejleszt egy közepes méretű SUV-ot, amely a két vállalat által az elektromos autók részére fejlesztett padlólemezre épül majd. A közös projektbe a Subaruban 16,8 százalékos részesedéssel rendelkező Toyota az elektromos hajtások fejlesztésével kapcsolatos know-howt, míg a Subaru az offroad autók fejlesztése területén szerzett tapasztalatokat hozza.

A Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A japán autógyártó most konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást. Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Toyota leányvállalat Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.

Közös elektromos padlólemez és közepes méretű akkumulátoros elektromos SUV a Subaruval

Fejlett technológiáik egyesítésével a a Toyota és a 16,8%-ban a Toyota által tulajdonolt Subaru közösen fejleszt ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt (közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz). A két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. Mindkét vállalat más-más területen számít szakértőnek (a Subaru az összkerékhajtási technológiákban, míg a Toyota az elektromos hajtási megoldásokban), és ezen erősségek egyesítésével a két márka olyan vonzó terméket alkothat, ami egyszerre kínálja egy BEV minden előnyét.

Ígéretes a korábbi közös Toyota-Subaru projektek sikere

A Toyota és a Subaru már 2005 óta sikeresen és egyre szorosabban működik együtt különböző területeken, például a fejlesztésben, a gyártásban és az értékesítésben. Jó példa erre az a közös projekt, aminek nyomán 2012-ben megszületett a hátsókerékhajtású Toyota 86 és Subaru BRZ modell, vagy éppen a Toyota plug-in hibrid (HEV) tapasztalatainak felhasználásával megtervezett Subaru Crosstrek Hybrid modell értékesítésének megkezdése az USA-ban.

A Subaru felhagy az önálló BEV fejlesztéssel

A Toyotával kötött megállapodás értelmében a Subaru mostantól az új közös projektbe irányítja át jelenlegi BEV-fejlesztési forrásait. Az új együttműködés keretében a Subaru továbbra is arra törekszik, hogy egy vonzó elektromos SUV-modellt alkosson vásárlói számára, amihez kiaknázza az új közös projekt jelentette előnyöket a tervezés, a fejlesztés, a beszerzés terén és más fontos területeken.

Az ehhez hasonló együttműködések segítenek megválaszolni az autóipar történetének legnagyobb kihívásait

Napjainkban az autóipar egy olyan hatalmas átalakuláson megy keresztül, amire csak egyszer akad példa egy évszázadban. Ennek a folyamatnak ugyanúgy része az autók konnektivitása, mint az önvezető és vezetéssegítő technológiák fejlődése, az új mobilitási és autómegosztási módok kialakulása, vagy éppen az elektromos hajtásláncok (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) megjelenése, és mind a Subaru, mind a Toyota felismerte, hogy e változás megköveteli a lehető leggyorsabb ütemű és legszélesebb körű technikai fejlesztéseket. A most bejelentett megállapodás – az eddigi idők során elmélyített partnerségre alapozva – most az együttműködés új területét jelöli ki, és kifejezetten arra összpontosít, hogy a két vállalat gyorsan és hatékonyan előreléphessen az elektromos hajtásláncok és az elektromos autók fődarabjainak fejlesztésében. A járművek elektromosításának tekintetében figyelembe kell venni az egyes országok és régiók energia-lehetőségeit és kormányzati törekvéseit, valamint a környezetvédelmi előírásokban, az infrastruktúra kiépítettségében és az elektromos hajtású autók iránti keresletben tapasztalható különbségeket, ezért nagyon fontos a megfelelő járművek gyors és hatékony fejlesztési folyamata. Ugyanakkor a BEV-ek széleskörű jövőbeni elterjedéséhez szükséges a nagy kapacitású akkumulátorok alkalmazása, illetve az akkumulátorokat gyártó háttéripar teljes átalakítása is. Ráadásul újfajta értékesítési módszerek kidolgozására is szükség lesz, hiszen az egyes piacokon nagyok a különbségek a hatótávolság iránti igényekben és az infrastruktúra kiépítettségében. Mindezek pedig csupán egy kis részét képezik azoknak az új kérdéseknek, amelyek egyre több kihívást jelentenek a költségek és az értékesítési módok kapcsán.

A Subaru és a Toyota meggyőződése, hogy olyan újszerű üzleti modellt kell kialakítani, ami túllép az eddigi megszokásokon, és – akár az autóipar határain kívül tevékenykedő különféle partnerek bevonásával is – képes gyorsan reagálni a piacok eltérő igényeire és a sokféle, egymásra épülő kihívásra. Ennek első lépése, hogy technológiáik egyesítésével és a lehető legmagasabb szintű együttműködéssel a két vállalat közösen fejleszt ki egy kifejezetten elektromos hajtású autókhoz (BEV) szánt padlólemezt. A platformot úgy tervezik meg, hogy számos különféle járműtípus épülhessen rá, köztük C- és D-szegmensű személyautók és SUV-k, illetve ezek alváltozatai is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...