Egy év alatt több mint felével nőtt az Amazon márkaértéke és ezzel az első helyre ugrott a WPP és a Kantar legértékesebb márkákat bemutató rangsorában. A lista elitjében dominálnak a technológiai brandek, a 100 márka összértéke 4700 milliárd dollár.
Az Amazon a tavalyi 3. hely után ugrott előre az első pozícióba, 315,5 milliárd dolláros márkaértékkel, ami 52 százalékos bővülést jelentett a 2018-ashoz képest. A BrandZ Top100 második helyén ezúttal az Apple végzett, azonban a brand értéke mindössze 3 százalékkal bővült, 309,5 milliárd dollárra.
A legutóbbi lista első helyezettje, a Google még gyengébb fejlődést produkált, mindössze két százalékos növekedést tudott felmutatni, így már csak a 3. helyen végzett. A rangsort egyébként dominálják az infokommunikációs szektor szereplői, az első tíz brandből 8 erről a területről van, rajtuk kívül a Visa és a McDonald’s jutott be az elitbe.
A WPP és a Kantar összesítése szerint egy év alatt 328 milliárd dollárral bővült a százas rangsorban szereplő márkák együttes értéke és elérte a 4700 milliárd dollárt. A leggyorsabb fejlődést a Lululemon produkálta, 77 százalékos növekedést ért el a brand, a Netflix 65, az Amazon 52, míg az Uber 51 százalékos bővülést produkált egy év alatt.
A BrandZ Top100 első tíz helyezettje
Cég Márkaérték Tavalyi helyezés
Amazon 315,5 3
Apple 309,5 2
Google 309,0 1
Microsoft 251,4 4
Visa 177,9 7
Facebook 158,9 6
Alibaba 131,2 9
Tencent 130,9 5
McDonald’s 130,4 8
AT&T 108,4 10