- Hirdetés -

A zaklatás ellen kampányol a Sprite

|

Kimenni úgy az utcára, hogy tudod, összesúgnak a hátad mögött; képet posztolni magadról az Instára, és azt olvasni alatta, hogy menyire gáz; éveken át edzeni, aztán azt hallani, hogy ez nem ér semmit – ez talán többekkel előfordul, mint gondolnánk. A kigúnyolásnak, bántásnak számos formája van, és maradandó lelki sebeket ejtenek. A Sprite ezért tartotta fontosnak, hogy kampányt indítson a zaklatás és a gyűlölködés ellen, és segítse a fiatalokat abban, hogy merjenek önmaguk lenni.

Az üdítőital márka „Oltsd a szomjad! Ne engem.” projektje elsősorban az 1995-2010 közt születetteket, vagyis a Z-generációsokat szólítja meg. Ez az a korosztály, amely életében a közösségi média hatalmas szerepet játszik, ahol mindenki tökéletesnek látszik, viszont ugyanitt a legkönnyebb beszólni másoknak. Hatalmas a megfelelési kényszer, és ezt nehéz feldogozni. Így nem meglepő, hogy minden negyedik-ötödik magyar fiatal elégedetlen magával. Majdnem minden második tinédzser szeretne soványabb vagy sportosabb lenni, minden harmadik pedig okosabb vagy szebb. Egyharmaduk azt kívánja, hogy bármit megehessen anélkül, hogy meghízna – derült ki korábban az SOS Gyermekfalvak kutatásából.

A Sprite ezért plakátokkal, kisfilmekkel, véleményvezérek bevonásával igyekszik segíteni a fiataloknak, hogy fogadják el magukat olyannak amilyenek, és hogy minden piszkálódás, bántás ellenére is álljanak ki magukért. A kampányba bevont három influencer példáján keresztül kiderül, hogy ez nem lehetetlen, sőt, ez lehet a kulcs a sikerességhez.

Magyar Barbi 12 évesen indította el Youtube csatornáját, amely főként az elmúlt négy évben lett népszerű. A 18 éves lány videóiban gyakran beszél a plus size problémákról, és hogy hogyan éli ezeket meg. „Kiskoromban gyakran jöttem haza az iskolából sírva, mert megbántottak, vagy út közben valaki beszólt, hogy ’Te milyen kövér vagy’ ” – meséli Barbi, aki jelenleg cukrászként dolgozik egy Michelin-csillagos étteremben. Gyakran posztol csodaszép tortáiról, de a sok kedves komment közé azért vegyül olyan is, hogy „Na, ezért vagy ilyen dagadt”.

Csalár Bence közel tíz éve foglalkozik divatújságírással, több egyetemen oktat stylistokat kortárs divatra, saját kollekciót is tervezett. „Kiskoromban gyakran bántottak az öltözködésem miatt, amikor például menyasszonyi ruhában mentem az ovis farsangra. Manapság részben a homoszexualitásommal kapcsolatban kapok beszólásokat, és persze az extravagáns stílusom miatt. A London Fashion Weeken egy nadrágszoknyát viseltem, amit ott sokan megdicsértek, de amikor kiposztoltam a szettről egy képet, több gonoszkodó megjegyzést is kaptam”.

Szász Kitti négyszeres freestyle foci világbajnok. Autodidakta módon tanult, és több mint 30 országba jutott el tehetsége által. “Ma már kevés bántást kapok, de előfordul, hogy egy videóm alá beírják, hogy nőként soha nem lehetek olyan jó, mint egy férfi, vagy hogy egy focimeccsen semmire se mennék”. Kittit a szexista kommentek zavarják leginkább, amelyeket már akkor megtapasztalt, amikor gyakorolni kezdte a freestyle trükköket a lakótelepüknél, és a fiúk körbeállták. Bár ámulva nézték, hogy mit tud, de a megjegyzések mégis annak szóltak, hogy milyen a feneke vagy a melle.

Érthető hát, hogy sok fiatal miért nem meri felvállalni önmagát, és miért nem szól senkinek, ha bántják. Így nem is meglepő az adat, hogy itthon minden második tinédzser szorong valami miatt, és nem bízik magában. A fenti véleményvezérek a maguk módján küzdötték le ezeket a negatív érzéseket.

„Már megszoktam, hogy az utcán összesúgnak a hátam mögött. De ha nekik ez öt másodperc volt az életükből, akkor nekem is csak annyit ért, a napomat már nem rontja el. Főleg, hogy én jól érzem magam a bőrömben” – mondja Barbi. Kitti szerint őt a beszólások csak erősebbé és kitartóbbá tették. Bence pedig úgy látja, hogy „Általában azok bántanak, akik nem ismernek. Aki megismer, az elfogad olyannak, amilyen vagyok. Az a tapasztalatom, hogy aki megtanulja magát szeretni, az másokkal szemben is sokkal elfogadóbb és megértőbb lesz.”

A Sprite kampánya is a szeretet erejére épít, és termékdizájnját is megújtotta, hogy ezzel is üzenjen. Júliustól ugyanis a Sprite a korábbinál jóval világosabb, halványzöld áttetsző palackban jelenik meg, ezzel utalva arra, hogy merjük megmutatni, mi van belül.

A kampány „Oltsd a szomjad! Ne engem” szlogenjével, és a #iloveyouhater hashtag használatával arra buzdít, hogy a gyűlölködőknek szeretettel vágjunk vissza. Barbi, Bence és Kitti történetének további részleteiről a Sprite Instagram oldalára hamarosan felkerülnek a friss videók. Ebben a kisfilmben ezekből már láthatók részletek. Aki pedig úgy érzi, hogy őt is érinti a téma, posztolja ma egy képét az #iloveyouhater hashtag használatával!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...