Az első félévben 39,7 milliárd dollárnyi bevételt hoztak az Apple App Store és a Google Play alkalmazásboltokban elérhető applikációk a Sensor Tower elemzése szerint. Az iOS-t használók még mindig jóval többet költenek programokra, mint az androidosok.
Az első félévben mért közel 40 milliárd dolláros bevétel 15,4 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A Sensor Tower elemzése rámutat, hogy ez jóval lassabb ütemű fejlődés, mint a korábbi, hiszen a 2018 első féléves érték még 27,8 százalékkal múlta felül a 2017 első hat hónapjában elért bevételt.
Az App Store-ban elérhető applikációk jóval nagyobb bevételt hoznak, mint a Play áruházban találhatók, a tanulmány szerint a különbség 2019 első félévében 80 százalék volt. Az iOS operációs rendszert használók 25,5 milliárd dollárt hagytak az alkalmazásáruházban az idei év első hat hónapjában, míg az androidosok 14,2 milliárd dollárt. Érdemes ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy míg a Play-be feltöltött appokból származó bevétel majdnem ötödével nőtt, addig az App Store esetében mindössze 13,2 százalékos volt a bővülés.
A Sensor Tower elemzése szerint a növekedés lassulásában meghatározó szerepet játszott a kínai piac, ahol igen gyenge időszaka volt az Apple-nek, illetve az is, hogy Netflix átalakította az appon belüli vásárlások rendszerét.
Az elemzés szerint egyébként a letöltött alkalmazások számában továbbra is hatalmas a Google Play áruházának fölénye, az első félévben 41,9 milliárd applikáció letöltést regisztráltak ott. Az App Store esetében 14,8 milliárd volt ez az érték, és míg a Play-nél 16,4 százalékos bővülést mértek éves összevetésben, az App Store-nál 1,4 százalékos csökkenés volt.
A legtöbbször letöltött alkalmazások rangsorát az idei első félévben is a WhatsApp, a Messenger és a Facebook vezette, viszont a TikTok feljött a negyedik helyre, megelőzve az Instagramot.