A Zenith legújabb előrejelzése szerint 2021-ben már a teljes globális reklámpiac több mint felét az internetes költések adják majd. A legnagyobb nyertesek a Google-höz és Facebookhoz hasonló nagy platformok, ugyanakkor a digitális hirdetési bevételek egyre lassabb ütemben nőnek majd.
A tavalyi 44 százalékról az idén 47 százalékra bővülhet az internet részesedése a teljes globális reklámköltésen belül. A Zenith prognózisa alapján 2021-ben már a piac 52 százalékát uralja az internet.
A társaság elemzése szerint ugyanakkor jelentős lassulás figyelhető meg a növekedés ütemében. Míg 2018-ban még 17, az idén pedig várhatóan 12 százalékkal bővül majd a netes reklámköltés, addig 2021-ben mindössze 9 százalékos fejlődés várható. Ez 2001, a dotcom-láz vége óta az első év lehet, amikor 10 százalék alatti növekedést mérnek az internetes hirdetési piacon.
A Zenith elemzése arra is rámutatott, hogy az online reklámköltés növekedése elsősorban a kisebb, helyi vállalkozásoktól jön, amelyek hirdetési büdzséjüket olyan platformokon használják fel, mint a Google és a Facebook. A nagy márkák ugyanakkor jellemzően a teljes reklámköltségvetésük kevesebb mint felét használják fel a neten és többet költenek a hagyományos médiumokban.