- Hirdetés -

Ezek a gyerekek kedvenc rajzfilmcsatornái

|

Két gyerekcsatorna nagyon elhúzott a többiektől, de mögöttük nézettségi szempontból egész sűrű a mezőny. Az adatok alapján a 4-14 évesek eléggé rákaptak az esti tévézésre.

Talán sokan is gondolnák, de a hazai televíziós piacon a gyerekcsatornák körében látható az egyik legkomolyabb verseny a nézőkért. Több mint tíz gyermekcsatorna-márka küzd a fiatal nézők kegyeiért. Ezen belül nyolc csatorna reklámidejét értékesítik.

Az R-time portfóliójába tartoznak a Viacom gyerekcsatornái, a Nickelodeon, a Nick Jr., valamint az idén áprilisban indult Nicktoons, továbbá az AMC-féle Minimax. Az Atmedia pedig a Boomerang, Cartoon Network, Disney Channel és Kiwi csatornák reklámidejét értékesíti. A közszolgálati M2 is hozzájuk tartozik, – az MSC révén – de az este 8-ig tartó gyereksáv reklámidejét nem értékesítik a hirdetők számára.

A 4-14 éves korosztályban mért adatok alapján a fenti szereplők közül messze kiemelkedik a Nickelodeon közönségaránya. Ennél a célcsoportnál és teljes napon igazából a többi szereplő meg sem nagyon tudja közelíteni a Nickelodeont. Szintén biztosnak tűnik a Minimax második helye. Az elmúlt egy évben voltak olyan időszakok, amikor közel járt a Minimaxhoz az M2, vagy akár meg is előzte, de az elmúlt hetekben elég fixen tartják a pozíciójukat.

A múlt héten ez alapján a következőképpen nézett ki a csatornák erősorrendje a 4-14 éveseknél (időszak: 6:00-25:59, share):

– Nickelodeon – 13,8%

– Minimax – 8,7%

– M2 – 4,4%

– Disney Channel – 3,8%

– Cartoon Network – 3,8%

– Nick Jr. – 3,3%

– Nicktoons – 2,4%

– Boomerang – 2,3%

– Kiwi Tv – 1,3%

Az időszak terén hozzáférhető egy másik bontás, ami reggel 6 óra és 19:59 között mutatja a gyerekcsatornák közönségarányát. Ez a bontás még régebbi eredetű, amikor több csatorna is osztott műsoridőben működött és az esti sávban más programot adtak. Mostanra ez a gyakorlat eléggé kikopott a piacról, a gyerekcsatornák jellemzően egész nap tolják a tartalmat. Az egyetlen kivételnek ez alól az M2 számít, ahol 20 órától fiataloknak, de már nem gyerekeknek szóló műsorok kezdődnek.

A csatornák sorrendje pedig így nézett ki a múlt héten, ha a 6:00-19:59-es sávot vizsgáljuk:

– Nickelodeon – 12,2%

– Minimax – 8,7%

– M2 – 6%

– Disney Channel – 4,7%

– Cartoon Network – 4,2%

– Nick Jr. – 4,2%

– Nicktoons – 2,7%

– Boomerang – 2,5%

– Kiwi Tv – 1,1%

Ahogy a fenti adatokból látszik, a 20 óráig terjedő sávban a Nickelodeon kicsit gyengébb volt, de még így is bőven vezetnek. A Minimax-nak mindegy a sáv, mert százalékpontra ugyanannyit hoztak, s ahogy várható volt, az M2 erősebb ebben az összevetésben.

Azonban a 4-14 éves korosztály körében legnépszerűbb gyerekcsatornás műsorok toplistája jól mutatja, hogy mennyire nem érdemes csak az este 8-ig tartó időszakban gondolkodni a 4-14 éveseknél. Ugyanis a top 5 műsor mindegyike 20 óra után kezdődött.

A múlt héten a gyerekcsatornákon futó műsorok közül a Nickeodeonon látható A lármás család hétfői epizódja (21:16-os kezdéssel) érte el a legmagasabb nézőszámot a 4-14 éveseknél, egészen konkrétan 49 ezres nézőszámot produkált, 20,2 százalékos közönségarány mellett.

Amennyiben a 6:00-19:59 közötti időszakot nézzük, akkor szintén egy nickelodeonos műsor végzett az első helyen, méghozzá A Thunderman család kedd déli epizódja, ami 30 ezer 4-14 évest ültetett a képernyők elé. Második legnézettebb a Nickelodeonon sugárzott Spongya bob egyik adása volt, szintén 30 ezer nézővel.

A harmadik helyre viszont már egy M2-es tartalom futott be, méghozzá az ALVINNN!!! és a mókusok, aminek a legnézettebb része 29 ezer 4-14 évest érdekelt.

A gyerekcsatornáknál még fontos megemlíteni, hogy az egyes televíziók lakossági elérhetőségében elég nagy különbségek vannak. A közszolgálati M2 minden háztartásban elérhető, hiszen kötelező továbbítani. A piaci szereplők közül a Minimax lefedettsége a legjobb (87,4%), majd Nickelodeon (85,4%), Disney Channel (85,3%), Kiwi (75,7%), Cartoon Network (71,1%), Nicktoons (69,5%), Nick Jr. (62,3%) és Boomerang (54,5%) a sorrend.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/RTL, Live+TSV

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...