- Hirdetés -

Hasít a Praktiker webáruháza

|

Bár 20 áruháza van a Praktikernek, a „huszonegyedik”, azaz az online áruház fejlődése számít továbbra is a legdinamikusabbnak. A Praktiker barkácsáruházlánc idén tízéves online szolgáltatása ma már az összes forgalom 8,5 százalékát realizálja. A barkácslánc nagy hangsúlyt fektet a vásárlói élmény növelésére, a mobilapplikációja további optimalizálására.

2017-ben a webshop részaránya a teljes forgalomhoz képest közel 5 % volt, 2018-ban ez a szám már 7 %-ra emelkedett, idén pedig a már tízéves jubileumát ünneplő webshop több mint 8,5%-ot tesz ki a teljes értékesítésből, miközben a vásárlószám is dinamikusan nő. A vállalat online forgalombővülése jóval az iparági átlag felett mozog.

„Az átlagos vásárlói kosárérték mintegy 3,5-4-szer magasabb az online vásárlásoknál, mint az üzletekben. Az átlagos vásárlói kosárérték megőrzése mellett a vásárlószám-növekedéssel 2017 óta eddig minden évben 40-50%-os növekedést tudtunk elérni” – hangsúlyozta Bagaméri László. Az értékesítési igazgató szerint: az előző évekhez hasonlóan látványosan magasabb a visszatérő, azaz elégedett vásárlók aránya.

A Praktiker webshopjának elsődleges célcsoportja a 35-49 éves korosztály, akik stabil, önálló egzisztenciával rendelkeznek. A lakással, kerttel, felújítással kapcsolatos döntéseiket maguk hozzák meg és a pénzügyi döntés is az ő kezükben van. A vállalat az egyre markánsabban megjelenő fiatalabb korosztályok felé is szélesíti kommunikációját az online marketing csatornákon, építve a közösségi média, a blog- és videótartalmak adta lehetőségekre.

„Az e-kereskedelmükben fontos változás, hogy az online látogatások 60%-át már mobiltelefonokról kezdeményezik, az így történő vásárlások aránya meghaladja a 30%-ot is” – mondta Hallgat László. A Praktiker e-kereskedelmi vezetője szerint a két számjegyű növekedésük oka – a kedvező gazdasági környezeten felül – a széles kínálatban, a szolgáltatás magas színvonalában és kényelmében, másfelől a mesterséges intelligenciát és egyéb vezető technológiákat alkalmazó, gyors, kedvelt weboldalban kereshető.

A Praktiker webshopban több mint 30 ezer termék közül válogathatnak a vásárlók – a csúcsszezonokban 32 ezer árucikk is elérhető. A legnépszerűbbek a csempék, bútorok, szaniterek, laminált padlók, zuhanykabinok, ajtók, ablakok, amelyek nagy számban kerülnek kosárba. Tavasztól kora őszig a kerti bútorok, a napernyők, a kert- és klímaberendezések, a hűtőeszközök, illetve a medencék és kiegészítőik tartoznak a húzó termékcsoportok közé. A webshop termékkínálatát katalógusértékesítéssel együtt még ebben az évben 40 ezer fölé szeretnék emelni, és további bővülést is terveznek a jövőben. A webshop kiszolgálásába új logisztikai partnereket is bevontak, és a csomagpontos rendszerekre történő kiszolgálás olyan eszközei is elérhetővé válnak hamarosan, mint a Foxpost és a Pick Pack Pont. Az új jogszabályoknak mindenben eleget tevő, teljes mértékben online áruhitel kialakítása is elindult, amelyhez már nem szükséges személyes jelenlét és a szerződés fizikai aláírása sem. Várhatóan augusztusban elérhető lesz már ez a szolgáltatás is.

A Praktiker 2020 első negyedév végéig modernizálja a digitális transzformáció alapjait biztosító nagyobb rendszereit. Jelenleg a folyamat félidejénél tart. Ide tartozik a tavaly már befejezett kassza- és háttérrendszerek komplett cseréje, az ERP – vállalatirányítási rendszer – átfogó átalakítása, illetve a marketing automatizációs eszközök és platformok újabbakkal történő kiváltása vagy bevezetése. A nagyszabású korszerűsítés mindegyike rengeteg feladat elé állítja a webshop működtetését is.

A további fontos újítások közé sorolható, hogy a Praktiker mobilapplikációja gyökeres átalakításon esett át. Az augusztus második felében elinduló változatban mobilra optimalizált felülettel szemben a webshop már önálló, natív alkalmazás lesz az applikáción belül. A webes vásárlás ezzel jóval gyorsabb, egyszerűbb lesz. A Praktiker az árubelistázási rendszerét is automatizálta, az árubeszállítók saját maguk tölthetik fel a termékeiket egy szabályozott és csupán jóváhagyást igénylő eljárás keretében a Praktiker rendszerébe.

A Praktiker webshopja több alkalommal kapta meg „Az Ország Boltja” díjat, tavaly pedig „Az Év Honlapja” versenyen különdíjban részesült. Már ez a második év, amikor „Az Év Internetes Kereskedője” megmérettetésen a vállalat az illusztris negyedik helyen végez, melynek jelentőségét az adja, hogy a barkácsáruház internetes teljesítményét a csak online kereskedelmet folytató cégekkel mérik össze. A vállalat emellett a GKI Digital idei éves rangsorában a tizenötödik legnagyobb forgalmú online kereskedő lett Magyarországon.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, mintegy 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezerféle árucikk elérhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...