Idén is meghirdették Az Év Kereskedője versenyt, amelyen elsősorban a minél jobb ügyfélélményt nyújtó, innovatív kereskedelmi megoldásokat díjazza. A szervezők augusztus 21-ig várják a pályázatokat.
„A digitalizáció nem csak a fizetési folyamatokra, de a kereskedelemre, és a vásárlók elvárásaira is hatással van. Az üzleteknek alkalmazkodniuk kell a változásokhoz, mi pedig ehhez szeretnénk szakmai támogatást nyújtani. A verseny során díjazzuk a leginnovatívabb megoldásokat, és elősegítjük, hogy a legjobb ötletek megvalósítói megfelelő elismerésben részesüljenek” – mondta Eölyüs Endre, a verseny fő támogatójaként szerepet vállaló Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Az idei évben készítünk egy kutatást is, amellyel a hazai kiskereskedelmi szektor aktuális helyzetét szeretnék felmérni. Ez a kutatás, ahogyan az idei verseny is az internetes, és a hagyományos ügyfélélményre fókuszál”-tette hozzá Eölyüs Endre.
Egyértelműen látszik, hogy a jó ügyfélélmény egyre fontosabbá válik a vásárlók számára. Az iparági szereplőknek azt kell elérniük, hogy vásárláskor az ügyfelek ne csak egy terméket vagy egy szolgáltatást, hanem igazi élélményt kapjanak. Az idei versenykategóriákat ezen szempont figyelembe vételével alakították ki.
A versenyzők 2019-ben a „Legjobb in-store ügyfélélmény”, a „Legjobb közösségi élmény”, valamint a „Legjobb ügyfélfolyamat” kategóriákban nyújthatják be pályázataikat, „Az Év Kereskedője” címet a legkiemelkedőbb megoldással pályázó bolt fogja megkapni.
„Amikor egy vásárló ellátogat egy üzletbe, vagy egy webshopba, azt várja, hogy az élménye minden eddiginél személyre szabottabb legyen. Globálisan például a vásárlások nagy része továbbra is hagyományos boltokban történik, de sokan már az előtt, hogy ide belépnének, valamilyen digitális csatornán megkezdik a vásárlást. A kereskedőnek az a dolga, hogy a vásárlót végig vezesse a teljes folyamaton, és minden esetben választ adjon a felmerülő igényekre. Internetes, főleg mobilos vásárlás esetén különösen fontos, hogy a vásárlással összefüggő minden lépés logikusan következzen egymásból, hogy a vásárlás a lehető legkönnyebb legyen – tette hozzá Mondovics Péter, a Mastercard marketing vezetője.
A szervezők célja, hogy visszacsatolást adjanak a kiskereskedelmi szereplőknek, valamint elősegítsék a haza piac fejlődését. Az „Év Kereskedőjét” ennek megfelelően személyre szabott ügyfélélmény kutatással, valamint tanácsadással jutalmazzák, a kategóriagyőztesek pedig csoportos service design workshopon vehetnek részt, aminek segítségével tovább fejleszthetik szolgáltatásaikat.
Az Év Kereskedője verseny díjazottjai a szakmai elismerés mellett egy éven át használhatják a nyerteseknek járó címet és logót, valamint értékes médiamegjelenéseket is kapnak.