A brit háztartások közel felében fizetnek elő valamilyen streaming videószolgáltatásra – derül ki az Egyesült Királyság médiahatósága, az Ofcom Media Nations nevű jelentéséből. A hagyományos tévézésre szánt napi átlagos idő 11 perccel csökkent a szigetországban a múlt évben.
Izgalmas adalékkal szolgál az Ofcom jelentése arról, hogyan veszik át a hagyományos, lineáris tévézés helyét a különböző streaming szolgáltatások. A szervezet tanulmánya szerint a múlt évben a brit háztartások 47 százalékában, vagyis 13,3 millió otthonban használtak a Netflixhez, a Huluhoz vagy az Amazon Prime Video-hoz hasonló megoldásokat.
Az elemzés szerint a napi átlagos, tévézésre szánt idő 3 óra 12 perc volt az Egyesült Királyságban a múlt évben, ez 11 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban. A fiatalabb, 16-24 éves korosztályban még nagyobb 15 perces a csökkenés, ők naponta már csak 85 percet töltenet lineáris tévétartalmak fogyasztásával.
A streaming videóra szánt idő ezzel szemben hét perccel nőtt naponta átlagosan a briteknél. A 16-34 évesek például naponta átlagosan 64 perc jut YouTube videókra és 52 percet töltenek igény szerint streaming videók nézésével.