Az MRSZ felhívja valamennyi reklámozó figyelmét, hogy tartózkodjanak a reklámozandó márkák népszerűsítése során az öncélú és túlzott, emiatt szakmailag indokolatlan és társadalmilag káros szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától.
A Magyar Reklámszövetség felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára: az „Icuka PIROS nyár a CBA-ban” reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitas ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.
Az MRSZ egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve.
A Reklámszövetség tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint. Az MRSZ támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában – olvasható az MRSZ közleményében.
A 24.hu beszámolója szerint a CBA már eltávolította a YouTube-ról az érintett reklámot.