A helyi önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati választás előtti kampányban 286 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben megszabott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ). Ez egyébként jóval kevesebb, mint öt éve volt, akkor közel 600 nyomtatott és elektronikus sajtótermék szállt be a kampányba.
Az ÁSZ internetes oldalán tette közzé az önkormányzati választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket – írja az MTI a szervezet közlése alapján. A számvevőszék emlékeztetett: a kampányidőszakban – a választási eljárásról szóló törvény szerint – politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre a helyi önkormányzati képviselők választásához kapcsolódóan augusztus 2-áig, a nemzetiségi választáshoz kapcsolódóan augusztus 6-áig volt lehetőség.
A határidőig beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelően tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe. Az ÁSZ honlapján 176 nyomtatott és 110 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.
Az október 13-ai szavazást követően 15 napon belül – tehát legkésőbb október 28-án 16 óráig – a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.
Öt évvel ezelőtt a helyi önkormányzati és a nemzetiségi önkormányzati választásokra vonatkozóan 366 nyomtatott és 232 elektronikus sajtótermék küldte meg hirdetési árjegyzékét a számvevőszéknek.