Az idén várhatóan meghaladja a 129 milliárd dollárt az amerikai digitális reklámpiac, ami azt jelenti, hogy éves összevetésben közel ötödével bővül ez a szegmens. A legtöbbet a kiskereskedelmi cégek költi el a különböző digitális platformokon reklámokra, őket az autóipar és a pénzügyi szektor képviselői követik.
Az eMarketer előrejelzése alapján a tavalyi 108,64 milliárd dollárról idén 129,34 milliárd dollárra nő az Egyesült Államok digitális reklámpiaca, ami 19,1 százalékos fejlődést jelent. A kutatócég előrejelzése szerint szerint jövőre is folytatódik majd a dinamikus bővülés és az online és mobilos reklámköltés átlépheti a 151 milliárd dollárt.
A legtöbbet a kereskedelmi vállalkozások költik idén is digitális reklámra, több mint 28 milliárd dollárt, ami egyébként éves összevetésben 19 százalékos növekedést jelent. Az e-kereskedelmi szolgáltatók, mint például az Amazon térhódítása arra ösztönzi az ágazat szereplőit, hogy a jövőben is intenzív kampányokat futtassanak digitális platformokon, így az eMarketer elemzése szerint a következő években is látványos fejlődés láthatunk majd náluk a költésekben.
A második legnagyobb szektor az amerikai digitális hirdetési piacon az autóipar lesz idén, közel 16 milliárd dolláros értékkel. Nem sokkal maradnak el tőlük a pénzügyi szolgáltatók, ráadásul jövőre az előrejelzés szerint a bankok és biztósítótársaságok már többet költenek majd netes és mobilos hirdetésre, mint az autóipar szereplői.
Az eMarketer elemzéséből kiderül az is, hogy a számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai termékek gyártói nem igazán aktívak a digitális reklámpiacon az Egyesült Államokban, a legtöbbet költő ágazatok között csak a hetedikek, de a gyógyszeripar képviselői is más csatornákat preferálnak, csak a 10. legnagyobb költő ez a szektor az amerikai digitális reklámpiacon.