- Hirdetés -

A korlátlan vásárlási lehetőségek pörgetik a háztartási nagygépek piacát

|

Kifejezetten jó első félévet tudhat maga mögött a háztartási nagygépek piaca. A teljes piaci forgalom 2,7 százalékkal nőtt, ami alapján a teljes évre vonatkozó növekedés akár 2 százalék is lehet a GfK várakozásai szerint. Ez pedig 182 milliárd eurós éves forgalmat vetít előre. A növekedéshez hozzájáruló fő trendek a teljesítmény/kapacitás, az egyszerűsítés és a korlátlan vásárlás lehetősége – állapítja meg a GfK a 2019-es berlini IFA alkalmából a háztartási nagygépek piacáról készített összegzésében.

Az egyes régiókat megvizsgálva 2019 első hat hónapjában az látszik, hogy a háztartási nagygépek piaca Brazíliában újra a régi (+13 százalék), míg Indiában erőteljes fellendülésnek indult (+10 százalék). Európa az euróban számított abszolút növekedés legnagyobb részét adva továbbra is növekedési pályán van. Ugyanakkor Kínában 6,2 százalékos visszaesés volt tapasztalható, ami egyben a teljes piac lassulásának legfőbb indoka, lévén Kína akkora piac, hogy a többi régiónak csak nagy küzdelmek árán sikerült kiegyensúlyozni az értékbeli forgalom visszaesését. Emiatt 2019 egészét tekintve immár egyértelmű, hogy a piac teljesítménye a kínai piac ingadozásaitól és az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségektől függően alakul majd.

Vannak azonban pozitív irányba mutató trendek is – így például az erőteljes növekedés Algériában (+35 százalék), Lengyelországban (+12 százalék) és Magyarországon (+17 százalék), ahol a háztartási nagygép-csereprogram sokat lendített a piacon.

A németországi piac fejlődésének tavalyi megtorpanását követően idén javított a növekedés dinamikáján (+1,7 százalék), és 3,9 milliárd eurós forgalmával az év első felében továbbra is a világ harmadik legnagyobb háztartási nagygép-piaca.

Norbert Herzog, a GfK háztartási nagygéppiaci szakértője szerint „a méret igenis számít a fogyasztóknak, amikor háztartási nagygépekről van szó. Hosszú távon a kapacitás az, ami valamennyi nagyobb piacon hajtóerőként működhet. Ez a mosógépek esetében a gyakorlatban egyre nagyobb ruhatöltetet, a hűtők esetében a szélesség és magasság, sütők esetében pedig a belső tér tágasságának növelését jelenti. Példának okáért a 9 kg vagy annál nagyobb ruhatöltetű mosógépek eladása 24 százalékkal bővült.”

Egyszerűsítsük életünket

A GfK Consumer Life felmérése szerint a fogyasztók mintegy fele (52 százalék) világszerte egyetért azzal az állítással, hogy „Folyamatosan keresem a módját, hogy egyszerűsítsem életemet” Így aztán a házimunka elvégzése által felemésztett idő lerövidítése különös fontossággal bír a fogyasztók számára, tehát a multifunkcionális és intelligens gépek-berendezések egyre népszerűbbek. E trend nyilvánvalóan tükröződik a kombinált mosó-/szárítógépek 2019. évi forgalmának 13 százalékos növekedésében.

Új keletű és valós trend a gőzfunkciós készülékek iránti kereslet. Ezek egyszerre többféle előnyt kínálnak – a gőzfunkciós mosogatógépekben a szárító funkció hatásosabb, e funkcióval a szárítógépekben kevésbé gyűrődik a ruha, az ezekben készülő étel pedig egészségesebb. A gőzfunkcióval rendelkező háztartási eszközök globális forgalma 2019 első hat hónapjában 41 százalékkal bővült. Jelenleg ebben Kína és India a zászlóshajósok, és a jövőben további növekedés várható.

Az okos háztartási berendezések célja általában az egyszerűsítés; értékesítésük – Kínát kivéve – minden régióban erőteljesen nő. Kína nélküli globális képet tekintve az intelligens készülékek forgalma 18 százalékkal bővült.

E piac további fejlődéséhez elengedhetetlen lesz a márkák közötti interfész kialakítása, az adatbiztonsággal kapcsolatos fogyasztói aggodalmak eloszlatása, és a használatra bíztató meggyőző esettanulmányok terjesztése. A smart speaker, azaz okos hangszóró potenciális megoldást jelenthet ezek némelyikére, és a jövőben leegyszerűsítheti az okosotthon ökoszisztéma működtetését.

A siker kulcsa a korlátlan vásárlási lehetőség

A GfK FutureBuy tanulmánya szerint a fogyasztók 65 százaléka úgy érzi, soha ilyen erős támogatást nem kapott még a vásárlásig vezető úton. Az online kereskedelemmel az időben korlátlan, 7/24-es vásárlás vált az új normává, és ezzel magasabbra helyeződött a léc a fogyasztók vásárlási élményre vonatkozó elvárásait illetően. Nem csoda, hogy mérséklődött a vásárlási csatornával szembeni preferencia, mivel az omnichannel, azaz sokcsatornás megközelítés vált a siker kulcsává.

A teljes iparágból 20 százalékos részesedést kihasító online értékesítés már most érett üzletág. Kínát nem számolva ide, az online kiskereskedelem még mindig 11 százalékkal bővül, ám e bővülés dinamikája szemmel láthatóan lassul. Ha azonban a képletbe Kínát is beírjuk, az szinte teljesen nullázza a növekedést, tekintve, hogy az online kereskedelemben élen járó piac előbb stagnált, majd 2019 első félévében 5 százalékos visszaesést produkált.

A vásárlók legjobb kiszolgálása az online és offline összekötésével és promotálásával lehetséges. Európában a hagyományos üzletek online értékesítése az elmúlt négy évben 39 százalékkal megugrott, és ezzel meghaladta a kizárólag online értékesítő kereskedők „csupán” 12 százalékos növekedési ütemét. Ez pedig nem másra, mint a határtalan, korlátlan vásárlási élmény fontosságára hívja fel a figyelmet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...